Článek
Právě se díváte na vizuální podobu budoucí vlajkové lodi elektrických vozů Volkswagen. Koncept s prozatímním názvem ID. Aero předznamenává podobu fastbacku potažmo čtyřdveřového kupé, které by se mělo postavit na samý vrchol v hierarchii Volkswagenů s přídomkem ID – tedy nad ID.3, ID.4, ID.5 a velkoprostorový ID.Buzz.
Dost se tedy nabízí varianta, že výsledný produkční vůz ponese název ID.7 (mluví se o tom, že název ID.6 bude vyhrazen pouze pro Čínu) a s největší pravděpodobností v nejlidnatější zemi světa odstartuje i jeho prodej, Evropa a Severní Amerika budou následovat. V Číně také byla původně naplánována premiéra, po zrušení pekingského autosalonu však musela být odložena.
Koncept ID. Aero rozhodně dostojí svému jménu – vykazuje výborný koeficient aerodynamického odporu 0,23, což nepochybně pomáhá i slušnému dojezdu, který podle lidí z Volkswagenu má být v režimu WLTP nějakých 620 kilometrů. S vozem se počítá i pro severoamerický trh, tamní organizace na ochranu prostředí EPA má však o něco přísnější testy, udávaný dojezd tam tedy bude patrně o chlup nižší.
Wolfsburg je prozatím také velmi skoupý na slovo, co se týká techniky – je evidentní, že pohon bude vycházet z již vyráběných elektrických modelů, neví se zatím, zda hodnoty výkonu budou nějak upravené či zda nějaká z motorizací bude prostě „zkopírována“ do většího ID. Aero alias ID. 7.
Víme prozatím alespoň to, že zdrojem energie bude 77kWh bateriová soustava a že aerodynamický vůz bude mít na délku bezmála pět metrů, za což částečně vděčí modulární platformě MEB, která umožňuje velké možnosti úprav a modifikací.
Z hlediska designu vidíme příď, která do určité míry vychází z typu ID.5 a ze současného Golfu. Dalším výrazným prvkem jsou 22palcová kola, která vyplňují zaoblené blatníky takřka do posledního centimetru. Při pohledu z boku pak jistě zaujme také linie táhnoucí se po téměř celé délce vozu, která se v oblasti zadních blatníků náhle zvedá, a záď tak působí o něco svalnatějším dojmem. Vzadu pak nelze přehlédnout zadní svítilny tvořené charakteristickou linií, která se táhne prakticky po celé šíři zádě.
Z „tělesné“ stavby vozu je navíc patrné, že ID. Aero či ID.7, chcete-li, bude mít velmi dlouhý rozvor, což slibuje dost slušný prostor na palubě – pohled do interiéru nám však VW i nadále tají. Pro případ, že by i to bylo málo, se Volkswagen už dopředu připravil – v plánu je totiž i varianta kombi, která bude vycházet z konceptu ID. Space Vizzion.
Nabízí se otázka, kdo bude konkurentem pro nový elektrický model Volkswagenu – a Wolfsburg v tomto míří poměrně vysoko. Podle poslední spekulací se má toto čtyřdveřové kupé s elektrickým pohonem měřit se zavedenými jmény jako Tesla Model 3 nebo BMW i4. Co myslíte, poradí si vlajková loď Volkswagenů ID s takto nesmlouvavou konkurencí?
Jedno je jisté – výroba odstartuje už příští rok, přesto si ještě chvíli počkáme a do té doby se jistě dozvíme i podrobnější informace. Automobilka na svých webových stránkách věnovaných novinkám uvádí, že čínská verze elektromobilu se má objevit v showroomech již začátkem druhé poloviny roku 2023.
Z toho se dá vyvodit, že Evropa, Severní Amerika a posléze i zbytek světa bude následovat jen pár měsíců poté. Vozy se navíc budou v mnohém lišit, neboť budou uzpůsobeny na míru daným trhům – čínská verze se tedy bude vyrábět přímo v Číně, výroba té „naší“ je naplánována v závodě v Emdenu na severozápadě Německa.