Článek
Po modelech ID.4 a ID.5 a nedávném představení ID.3 a ID.7 se svého debutu ve sportovním hávu GTX dočkal i velkoprostorový ID. Buzz, díky čemuž tento splašený mikrobus nabídne standardně pohon všech kol, výkon 340 koní, 5 nebo 6 či 7 míst k sezení a nový typ akumulátoru o využitelné kapacitě 79 kWh, jejž lze nabíjet výkonem až 185 kW.
Za vrchol ovšem platí model GTX s prodlouženým rozvorem, kam se vejde baterie o využitelné kapacitě 86 kWh, kterou lze nabíjet výkonem až 200 kW. Oba modely GTX zrychlí z nuly na sto za 6,5 sekundy, nicméně moc rychle ve finále nejedou. Výrobce omezil jejich maximálku na 160 km/h, takže je předjede kdejaká Dacia.
Podle provedení vozidlo nabídne tažnou sílu 1 600 kg nebo 1 800 kg, unikátní masku, černě vyvedené detaily karoserie, standardně 20palcové, ovšem volitelně až 21palcové liťáky nebo třeba jedinečné červené či červeno-stříbrné lakování.
Uvnitř najdete černé čalounění stropu, což jiný vůz z rodiny ID. Buzz nemá. Dále jde o vnitřní výbavu, jako jsou textilní sedadla s unikátním vzorem, zdobený volant, větší obrazovka infosystému, větší head-up displej nebo nový software infosystému obohacený o integrovanou umělou inteligenci ChatGPT. Verze s dlouhým rozvorem navíc za příplatek dorazí s panoramatickou střechou s volitelnou transparentností.
Hodí se zmínit ještě objemy kufrů, kdy pětimístné provedení má kapacitu 1 121 litrů, zatímco to pětimístné prodloužené až 1 340 litrů. Sedmimístné dlouhé provedení nabídne za třetí řadou sedadel objem 306 litrů, respektive až 2 469 litrů při sklopení a vyjmutí sedadel ve druhé a třetí řadě.
Předprodej modelu Volkswagen ID. Buzz GTX bude zahájen v létě tohoto roku, přičemž počítáme, že cenově auto přesáhne částku 1,6 milionu korun s DPH, zatímco nejvyšší konfigurace dlouhého GTX si klidně sáhne k hranici dvou milionů korun včetně daně z přidané hodnoty.