Hlavní obsah

Volkswagen Passat sedan nakonec existuje, dostal však jiné jméno. Kromě toho zaujme jedním technologickým prvenstvím

Foto: Weibo

Volkswagen zareagoval na klesající zájem o klasické sedany tím, že devátou generaci modelu Passat prodává výhradně jako kombi. Alespoň v Evropě, v Číně je situace odlišná.

Článek

U čínských zákazníků jsou sedany v oblibě stále, takže Volkswagen jich na tamním trhu nabízí hned několik. Nejnovějším z nich je model Magotan, který bychom mohli považovat za čínskou verzi evropského Passatu sedan - kdyby v nové generaci existoval.

Po technické stránce má totiž k nejnovějšímu provedení německého bestselleru velice blízko, stejně jako devátá generace (a nová Škoda Superb) využívá platformu MQB evo. A podobné by měly být i rozměry, vůz se zařadí do střední třídy. Na konkrétní čísla si ale ještě budeme muset počkat, Volkswagen nový Magotan teprve připravuje do prodeje, takže oficiální odhalení se všemi specifikacemi se teprve uskuteční.

Design je specifický a na pohled se Magotan evropskému Passatu příliš nepodobá. Působí výrazně ostřeji a agresivněji, „náš“ Passat je uhlazenější.

Rozdíly pak najdeme také v interiéru, v němž překvapí především prvek, který má u Volkswagenu premiéru. Když se zadíváte na palubní desku, všimnete si asi nejprve velkého displeje infotainmentu, pod nímž se nachází známá dotykový lišta, dále pak zřejmě digitálního přístrojového panelu. Podívejte se ale také doprava - před spolujezdcem se nachází třetí obrazovka!

Ano, Magotan je prvním vozem značky, který dostává displej pro spolujezdce. Podobné řešení sice najdeme například u Porsche nebo Mercedesu, ve VW by ale mělo mít premiéru. Je zajímavé, že automobilka tento prvek nabídne nejprve v autě pro čínský trh. Tamní zákazníci si totiž na hi-tech výbavu potrpí. Navíc můžeme předpokládat, že obrazovka pro spolujezdce se postupně objeví v dalších modelech značky - včetně evropských.

Termín uvedení na trh zatím neznáme, máme však informace o nabídce pohonných jednotek. Magotan by se měl prodávat s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 162 kW a zřejmě i s 1,5litrovým motorem o výkonu 118 kW.

Související témata:
Volkswagen Magotan
Načítám