Článek
Není to zas tak dávno, kdy měla kabriolet ve své modelové řadě většina velkých automobilek. Jízda s otevřeným nebem nad hlavou sice nebyla pro každého, ale měla šmrnc a auta bez střechy vzbuzovala pozornost a úsměvy kolemjdoucích. Jenže šlo o okrajový segment, který byl při škrtech v době krize na ráně jako první.
A tak z automobilové scény zmizela drtivá většina kultovních kabrioletů, zatímco přednost dostal segment SUV a crossoverů všeho druhu. Proč ale tyto dvě kategorie nespojit? První SUV-kabriolet představoval Range Rover Evoque (dnes už se neprodává), jejž roku 2019 doplnil lidovější Volkswagen T-Roc Cabriolet.
SUV bez střechy bylo nepřímým nástupcem otevřeného Golfu či Brouka. Historie kabrioletů Volkswagenu je ostatně velmi pestrá, vždyť takovou verzi nabízela už první generace Golfu na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let.
Logicky nešlo o prodejního tahouna, přesto to se zájmem zákazníků nebylo zas tak špatné. T-Roc Cabrio, který společně s tradičním SUV prošel před dvěma lety faceliftem, si jen za letošní rok našel na dvanáct tisíc zájemců. Úspěšnější v kategorii otevřených vozů je pouze Mini Cabrio, ale znovu se sluší připomenout, že další konkurenty byste napočítali na prstech méně zručného dřevorubce.
Navzdory tomu vedení značky na veletrhu CES v Las Vegas potvrdilo, že nová generace T-Rocu se otevřeného nebe nad hlavou nedočká. Pokud jste si na kabrio dělali zálusk, pospěšte si. Objednávky se nejspíše uzavřou s koncem letošního roku, neboť v tom příštím už očekáváme příjezd zbrusu nové generace s modernější architekturou MQB Evo a plejádou výbavových prvků.
Volkswagen tak nejspíš definitivně končí s kabriolety (minimálně těmi spalovacími), vždyť další T-Roc má být jedním z posledních nových volkswagenů s tradičními motory. Od roku 2033 chce být značka v Evropě už výhradně elektrická.