Článek
Pro ten mimochodem Volkswagen zvolil přídomek Tourer - namísto přívlastku Variant, který si obvykle s kombi VW spojujeme. Jen v případě modelu Arteon kombík nese označení Shooting Brake.
Elektromobil ID.7 přitom v nabídce nahradí právě Arteon, fungovat bude ale také jako elektrická alternativa k Passatu, ke kterému má rozměrově blízko. Nový Passat, jenž bude k dispozici výhradně jako kombi, měří na délku 4 917 mm, ID.7 v provedení liftback pak 4 961 mm. Délku kombíku zatím neznáme, ale od liftbacku se jistě výrazně lišit nebude.
A co zavazadlový prostor? Volkswagen už prozradil, že kufr nabídne základní objem 545 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel až 1 714 litrů, plus takřka dvoumetrovou ložnou plochu. Pro srovnání - nový Passat má 690 až 1 920litrový zavazadelník. Docela výrazně tedy nad ID.7 Tourer vede.
Design pak poodhalují dvě čerstvě zveřejněné fotografie ID.7 Tourer. Auto je na nich sice schované pod kamuflážní fólií s podzimním motivem, ale tvar karoserie praktičtější varianty modelu ID.7 je jasně patrný. Další obrázky Volkswagen „pustí“ v nadcházejících měsících, do prodeje kombík zamíří v průběhu příštího roku.
Volkswagen v případě ID.7 Tourer vyzdvihuje výbornou aerodynamiku a prozrazuje, že součinitel odporu činí jen 0,2402. V případě liftbacku to je 0,2304.
Technika by měla být shodná s tou u již představeného liftbacku. Základem je vylepšená platforma MEB a o pohon by se měl postarat elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní) a točivém momentu 545 Nm, který roztáčí zadní kola přes jednostupňovou převodovku. Časem však jistě dorazí ještě výkonnější verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol.
Základní provedení Pro spoléhá na baterii s kapacitou 77 kWh, jež podle výrobce umožňuje liftbacku dojezd až 618 km. Později přibude verze Pro S s 86kWh akumulátorem a dojezdem až 700 kilometrů. ID.7 Tourer bude mít baterie jistě stejné, dojezd bude kvůli méně aerodynamické karoserii o něco málo nižší.