Článek
No jen si to představte. Utratíte 1,6 milionu eur (40 milionů korun) za obytný vůz, ale své sportovní Porsche 911 musíte nechat doma. Takže i když s rodinou vyrazíte třeba na Sardinii, která se pyšní naprosto krásnými silnicemi, pořádně si je, pokud tedy nenajdete půjčovnu sportovních vozů, neužijete. K vašemu štěstí však existuje firma Volkner.
Ať už tedy využíváte svůj sportovní vůz pro „ztrestání“ točitých okresek nebo pro pohodové ploužení se krajinou po boku milované osoby, není problém. Volkner Mobil Performance S toto umožňuje zejména díky své konstrukci. Základem je rám z vysokopevnostní oceli ve tvaru písmene H, což poskytuje právě prostor jak pro ocelové výztuhy a samotný prostor integrované garáže, tak i pro plošinu, ramena a hydrauliku, která umí naložit a složit auto během pár minut.
Integrovaná garáž je velmi dobře promyšlená, a tak umí pojmout i jiná auta než v reálném světě nesmyslné supersporty za miliony, které mají výšku jako průměrný jezevčík. Ve voze lze převážet i poměrně normální auta jako třeba nový Mini Cooper.
Volkner Performance S pochopitelně díky svým hranatým tvarům do značné míry připomíná křížence mezi nákladním vozem a autobusem – a zčásti tomu tak opravdu je, protože částečně vychází z Mercedesu Actros. Kromě některých dílů konstrukce odtud pochází například velké čelní okno nebo přední světlomety.
Vozidlo jako takové potom na délku měří 12 metrů, šířka činí 2,5 metru, výška je 3,85 metru, přičemž pohotovostní hmotnost je 18 tun. Pohon zajišťuje vzadu uložený naftový motor z dílen Volvo o výkonu 460 koní – takže s výše zmíněným Porsche přece jen má něco společného. Palivo potom bere z 350litrové nádrže.
Byl by však nesmysl chlubit se integrovanou garáží, kdyby prostor v interiéru nestál za nic. Naštěstí to není případ Volkneru – interiér se pyšní vnitřní plochou 30 metrů čtverečních, vůz však disponuje výsuvnými modely, které, když vůz stojí, mohou tuto plochu zvětšit o dalších pět metrů.
Obě přední sedadla, respektive v tomto případě spíš křesla, jsou jak vyhřívaná, tak klimatizovaná a lze je v případě potřeby otáčet o 360 stupňů. K palubním systémům patří technologie přítomné i v moderních osobních autech jako například asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat nebo brzdový asistent s funkcí nouzového brzdění.
Za předními sedadly najdeme potom sezení s jídelním stolem, k dispozici je i televize, zabudované reproduktory pro kvalitní akustický zážitek, nespočet úložných prostorů a osvětlení z LED diod. O kousek dál se pak nachází plnohodnotná kuchyně s vybavením, na které jsme zvyklí i doma – nechybí tedy ani dřez, trouba, lednička nebo myčka nádobí.
Následně interiér vozu plynule přechází v koupelnu se sprchou, vyhřívanou toaletou a umyvadly. Což nám připomíná zásobárnu vody – obytný vůz Volkner pojme až 800 litrů pitné vody, 600 litrů šedé vody a 300 litrů odpadní vody.
Úplně vzadu se už nachází ložnice s manželskou postelí, zrcadly, skříněmi a dalšími úložnými prostory a v neposlední řadě také střešním oknem. Zdrojem energie pro veškeré osvětlení a spotřebiče jsou kromě naftového spalovacího motoru také solární panely umístěné na střeše, které umějí energii ze slunce nejen sbírat, ale i ukládat do baterií.
Možnosti s obytným vozem Volkner Mobil jsou tedy úžasné, neboť „každý“ může cestovat se svojí rodinou téměř kamkoliv, přitom si může vzít většinu zábavního vybavení s sebou, včetně oblíbeného auta. Ovšem každá sranda něco stojí – základní cena modelu Performance S činí těžko uvěřitelných 1,6 milionu eur, tedy 40 milionů českých peněz. Ovšem v závislosti na výbavě není problém překročit i 2 miliony eur, tedy 50 milionů korun.