Hlavní obsah

Vlajkový elektromobil VW má český ceník. V základní výbavě je vše důležité, za příplatky přesto můžete utratit statisíce

Foto: Volkswagen

Když jste si před pár lety chtěli nakonfigurovat nové auto, přišel vhod klidně i den volna. Průlet ceníkem Volkswagenu ID.7 je pravým opakem, jeho sestavení snad nemůže být jednodušší.

Článek

Rodina elektromobilů ID. od Volkswagenu se rozrůstá o další model. Po kompaktním hatchbacku, SUV, SUV-kupé či „busíku“ přijíždí vlajková limuzína s označením ID.7. Je to vlastně elektrická obdoba Passatu, jehož nová generace se představila před pár dny, nově se ale bude prodávat výhradně jako kombík.

Dnes tu ale jsme kvůli elektrické sedmičce. Ta zatím přijíždí do České republiky v jediné verzi Pro, což znamená jeden elektromotor vzadu s výkonem 210 kW a akumulátor s kapacitou 77 kWh, jenž slibuje až 618 kilometrů na jedno nabití. Volkswagen ID.7 zvládne maximální rychlost 180 km/h, baterii lze u rychlonabíječek dobíjet výkonem až 200 kW.

Za takové auto si značka účtuje 1 569 900 Kč. Že to není úplně málo? On si tu totiž Volkswagen na „cenu od“ nehraje, a tak je už základ velmi dobře vybavený. Ve standardu najdeme například 19“ kola z lehkých slitin, bezklíčový přístup a „startování“, automatickou klimatizaci, diodovou světelnou techniku, dva dobíjecí kabely pro standardní domácí zásuvku i AC nabíjení, rozpoznávání dopravních značek, digitální přístrojový štít či vyhřívaná přední sedadla.

Foto: Volkswagen

Čistý design, minimum tlačítek a obrovská obrazovka coby středobod všech funkcí. Takové je pracoviště řidiče v elektromobilu ID.7.

Pohled do konfigurátoru napoví, že bez příplatku je i černé a šedé lakování, za ostatní odstíny včetně nejvýraznější modré metalízy se připlácí 19 400 Kč. Komu by snad nestačily standardní devatenáctky, ten za příplatek 13 500 Kč dostane o palec větší obutí.

Zaškrtávání jednotlivých výbavových položek je konec, Volkswagen vsadil na zvýhodněné pakety, do kterých sdružuje zákazníky nejžádanější výbavu. Třeba balík Exteriér Plus za 120 600 Kč vyšperkuje elektromobil o podvozek DCC s progresivním řízením, panoramatické střešní okno, akustickou izolaci předních oken, bezdotykové otevírání víka kufru či osvětlenou lištu mezi předními světly.

Za 69 700 Kč dostanete elektrické ovládání předních sedadel s masážními funkcemi, ambientní osvětlení či hezčí koberečky. Sada Interiér Plus už stojí 124 800 Kč a k těmto položkám přihazuje ještě audiosystém Harman Kardon, vyhřívaná sedadla v obou řadách a ventilaci pro sedačky vpředu. Za textilní koberečky se připlácejí tři tisíce, 27 200 Kč stojí tažné zařízení s tunovým limitem.

Vlajkový Volkswagen ID.7 přijel do České republiky už počátkem května, tehdy sem ale tuzemské zastoupení dostalo jediný kus v rámci předváděcí akce. Regulérní vstup na náš trh se odehraje v průběhu listopadu. Výhledově pak nabídku rozšíří i provedení s větším 91kWh akumulátorem, který slibuje dojezd až 700 kilometrů. To už je sympatická porce!

Načítám