Článek
Před pár týdny automobilka Mercedes-Benz oficiálně potvrdila, že modernizace současné třídy S se opozdí. Auto, které se uvedlo na trh počátkem roku 2021, si musí počkat ještě pár měsíců. Facelift máme očekávat závěrem letošního roku, v krajním případě až počátkem toho příštího.
O to důkladnější by však modernizace měla být, což podtrhují i nedávno pořízené špionážní snímky. Na nich je totiž maskované „esko“ zachyceno s přepracovanou světelnou technikou i nárazníky. Světla na obou koncích karoserie dostanou grafiku s typickými třícípými hvězdami, nárazníky zase vypadají o něco sportovněji. Nezávislý tvůrce Kelsonik podle špionážních fotek vykreslil svou představu o tom, jak by asi třída S mohla vypadat po shození maskování.
Další várka inovací se očekává v kabině. Tou hlavní má být tzv. hyperscreen, tedy přístrojová deska tvořená prakticky celá z obrazovek včetně soukromého kina u spolujezdce. Nejnovější aktualizace softwaru by mohla přinést i řadu nových funkcí, které ale Mercedes zatím střeží pod pokličkou.

Takto vypadá kabina třídy S dnes…
Jiná věc se naopak měnit nebude a vlastně je to jedině dobře. Podle všeho by totiž měla nabídka motorů zůstat prakticky shodná. Na své si tedy přijdou fandové benzinu, nafty i plug-in hybridů. Pokračovat má i AMG varianta s plug-in hybridním biturbo osmiválcem o výkonu 612 koní (plus 190 koní z elektromotoru) a točivým momentem přes 1 400 Nm.

... a takto by mohla po faceliftu. Hyperscreen dnes najdeme třeba ve vlajkovém elektromobilu EQS.
V podobném duchu se ponese i omlazení superluxusního Maybachu, který by měl dorazit jen krátce po sériovém „esku“ a pořád nabídnout plnotučný dvanáctiválec. Pokud Mercedes opravdu plánuje debut omlazené vlajkové lodi ještě letos, co nevidět se určitě dozvíme bližší informace.