Článek
Pro korejskou automobilku je model EV9 velikostní i technologickou špičkou, čemuž odpovídala i cena. Čeští zákazníci si na až sedmimístné SUV museli připravit od 1,8 do 2,1 milionu korun, přičemž všechny verze měly 99,8kWh baterii s prodlouženým dojezdem. Teď se nabídka konečně rozrostla směrem dolů.
Novinkou se stává menší baterie s kapacitou 76,1 kWh a dojezdem až 443 kilometrů na jedno nabití. I tu lze rychlonabít z 10 na 80 % za dvacet minut, přes pět metrů dlouhé SUV žene vpřed zadní elektromotor s výkonem 218 koní. To je dokonce více než varianta s prodlouženým dojezdem, která má 203 koní a 99,8 kWh baterku s dojezdem 563 km.
Obě varianty navíc můžete pořídit v novém výbavovém stupni Air od 1 599 980 Kč, respektive 1 749 980 Kč s větší baterkou. Jasně, pořád to nejsou malé peníze, přesto je teď Kia EV9 dostupnější než kdy dřív.
A přitom se nikterak nešetřilo na výbavě. Už vstupní provedení má 19″ kola z lehkých slitin, Full LED světlomety s automatickým přepínáním, třízónovou automatickou klimatizaci, digitální klíč nebo 12,3″ obrazovku s navigací a podporou Apple CarPlay či Android Auto. Nechybí dokonce ani čtečka otisku prstů, díky níž snáze přepínáte mezi uživatelskými profily.
Na letišti v Bruselu jezdí autonomní autobus
Další novinkou modelového roku 2025 je příjezd digitálních zpětných zrcátek, kdy konvenční zrcátka nahrazují displeje a kamery. Tuto položku můžete zaškrtnout až v nejvyšším výbavovém stupni GT-Line a připlatíte si za ni pětatřicet tisíc.
Kia říká, že nový typ zrcátek poskytuje širší a jasnější výhled vzad, a to i za špatného počasí. Proti klasice mají digitální zrcátka o 10 stupňů větší úhel na straně řidiče, respektive 12 stupňů u spolujezdce. Dovnitř se obraz z kamer promítá prostřednictvím dvou sedmipalcových obrazovek.
Na všechny dostupné varianty se vztahuje bohatá záruka na 7 let nebo 150 000 km na celý vůz (první 3 roky bez omezení kilometrů). Omlazenou EV9 už si můžete objednat, první vozy se u českých zákazníků objeví začátkem dubna příštího roku.