Článek
Právě Las Vegas byla destinace, která mohla dva závodní víkendy před koncem sezony rozhodnout o držiteli mistrovského titulu. Šance Landa Norrise byla spíše už jen teoretická, ale ve světě formule 1 jeden nikdy neví. Max Verstappen přitom k zisku čtvrtého titulu v řadě potřeboval jediné – Norrise porazit.
Během celého závodního víkendu ale jeho red bull rozhodně nepatřil k nejrychlejším. Skvělou formou se ve Vegas od počátku prezentoval Mercedes. Na vydařené tréninky navázal George Russell vítězstvím v kvalifikaci. Obdobně svižný kolega Hamilton však nedokázal své rychlosti využít a skončil až desátý.
Pro Verstappena bylo dobrou zprávou, že se alespoň kvalifikoval před Norrisem (páté a šesté místo). A jeho cesta za obhajobou titulu byla vlastně vcelku snadná. Ne že by v Las Vegas předvedl nějaký heroický výkon, to spíše Norris (a tým McLaren celkově) působil tento závodní víkend naprosto bezzubě. Oba nakonec skončili na svých startovacích pozicích – pátý Max, šestý Lando, Britovi k udržení nadějí na mistrovský titul nepomohlo ani nejrychlejší kolo (plus bod). Oranžová armáda holandských příznivců tak mohla začít slavit!
Chvályhodný výkon předvedl i „veterán“ Lewis Hamilton. Takové označení může znít až hanlivě, ale nezapomínejme, že devětatřicetiletý Brit je po Fernandu Alonsovi (43) druhým nejstarším a nejzkušenějším pilotem startovního pole.
Po zpackané kvalifikaci se rychle oklepal a v nedělí létal po dráze ve Vegas jako za své dominantní éry. Nakonec svůj mercedes dokázal vyšvihnout na druhé místo. Kolega Russell celý závod bezpečně vedl, a tak si Mercedes připsal rovnou double.
Ve skvělém tempu se prezentovalo také Ferrari, které s vadnoucí formou McLarenu a Red Bullu stále drží naděje na titul v Poháru konstruktérů. Uvnitř italského týmu ale bylo po závodě pořádné dusno. Leclerc totiž po posledních zastávkách u mechaniků dostal instrukci, že ho kolega Sainz nepředjede. Španěl ale využil zahřátějších pneumatik a poslal své ferrari před týmového parťáka.
Když pak v cíli Leclerca jeho závodní inženýr chlácholil „skvělou prací pro tým“, Monačan byl vzteky bez sebe: „Už mě se*e být milý! Je to pokaždé ta samá písnička!“ běsnil do vysílačky a přihodil ještě několik dalších peprných výrazů. Sainz, kterému vlastně o nic nejde (po sezoně v týmu končí) i díky „nechtěnému“ předjetí skončil třetí a po závodě na adresu kolegy jen utrousil, že si často stěžuje.
Ferrari na první McLaren dva závody (a jeden sprint) před koncem sezony ztrácí jen 24 bodíků a to poslední, co Italové potřebují, je nevraživost mezi oběma jezdci a hrozba potenciální vzájemné kolize. O jednom titulu je rozhodnuto, bitva mezi týmy však pokračuje! A to už příští víkend v Kataru, kde se pojede i sprint. A nejdelší sezona v historii formule 1 (24 velkých cen!) pak vyvrcholí 8. prosince v Abú Dhabí.