Článek
Chystanými novinkami se značka pochlubila na výroční tiskové konferenci, která bilancovala uplynulý rok. A pro Dacii byl úspěšný, vždyť celosvětově dodala 562 890 automobilů, prodeje tedy meziročně vzrostly o 17,4 %. Tahounem úspěchu? Nepřekvapivě oblíbené Sandero.
Toho se jen loni prodalo 269 899 kusů, v závěsu je druhý Duster (200 633 ks) a třetí Jogger (94 095 ks). Vůbec špatně si nevede ani malý Spring, první elektromobil v historii značky. Toho se prodalo skoro dvaašedesát tisíc kusů a jde o třetí nejoblíbenější elektrovůz u evropských soukromých zákazníků.
V Evropě se Dacia posunula do top desítky v prodeji osobních aut. Rostla však ve všech kategoriích, tedy v osobácích, lehkých užitkových vozidlech, ale také v prodeji osobních vozů fyzickým osobám. Obzvlášť tady se automobilce daří, v soukromém sektoru je druhá nejžádanější a nepřekvapí, že právě zde má svou hlavní zákaznickou základnu.
Nový Duster, Spring i Bigster
Růst čísel v letošním roce podpoří Dacia několika důležitými novinkami. Nová generace Dusteru už se světu představila a zákazníkům bude k dispozici od března tohoto roku. Fandové elektromobility se zase mohou těšit na zbrusu nový Spring. Ten slibuje odlišný design exteriéru i interiéru a start prodejů letos v létě.
Nejočekávanější novinkou je ale jednoznačně SUV Bigster. Techniku bude sdílet s novým Dusterem a půjde o největší model v nabídce značky. Ta mimo jiné potvrdila, že premiéra vyhlíženého přírůstku proběhne ještě před koncem roku 2024. Bigster má nabídnout na poměry Dacie mimořádnou výbavu, přesto si ale zachovat sympatický poměr cena/výkon.
Od počátku se o Bigsteru hovoří jako o sedmimístném modelu, na českém trhu by to tedy mohla být cenově dostupnější alternativa ke Kodiaqu. Jenže zákulisní informace magazínu RNews.cz, které jsou zpravidla velmi přesné, teď hovoří o změnách na poslední chvíli.
„Bigster sice byl vyvíjen jako sedmimístný vůz, ale v posledních fázích vývoje se rozhodlo, že zůstane pětimístným. Proti Dusteru tak má nabídnout hlavně více místa ve druhé řadě a zavazadlovém prostoru,“ cituje své zdroje magazín RNews.cz.
Opravdu by si Dacia nechala ujít příležitost cenově dostupného sedmimístného SUV? Nebo bude toto rozhodnutí platit jen na vybraných trzích? Nebo vůbec? Podrobnosti se dozvíme co nevidět…