Článek
Nakonec jsme si mohli v pražských prostorách českého importu prohlédnout hned tři novinky. Tou první byl faceliftovaný VW ID.3, který – prozradím hned na začátku - na mě udělal možná trochu překvapivě největší dojem. Pak jsme se mohli kouknout ještě na novou vlajkovou loď, velký elektromobil ID.7, a posledním do party byl pick-up Amarok.
VW ID.3
Doteď si pamatuju – ještě aby ne, jsou to čtyři roky dozadu, co jsem na frankfurtském autosalonu poprvé naživo viděl tehdy přelomovou novinku, Volkswagen ID.3. A přiznám, že hlavně z plastového interiéru jsem byl vyloženě zklamaný. I design karoserie mi přišel takový nijaký, ale laciný vnitřek absolutně nesouzněl s tím, jak jsem se za poslední roky naučil vnímat produkty značky VW.
Po nedávné modernizaci je všechno jinak. Respektive, všechno úplně ne, základní tvary přístrojovce pochopitelně zůstaly, jde přece o facelift, kvalita provedení a celkový pocit kvality, bytelnosti a použitých materiálů jsou však někde úplně jinde. Regulérně o dva levely výš, konečně jsem si připadal jako v opravdovém Volkswagenu. Pouhá dvě tlačítka na ovládání bočních okének však zůstala. Nemůže být svět jenom růžový.
Podle fotek byste to možná neřekli, ale ID.3 velmi prokouklo i zvenčí. Jak jsem už napsal, původní ID.3 působila až unyle, s faceliftem je dynamičtější. Hezky se na ni teď kouká.
Přitom se toho zase tolik nezměnilo, o největší optický posun se postaral nový přední nárazník a výrazněji tvarovaná kapota bez černého pruhu prodlužujícího čelní sklo.
Na techniku se nesahalo, ID.3 se tak bude stále nabízet s jediným elektromotorem o výkonu 150 kW, zákazník bude vybírat pouze z kapacity baterky – menší nabídne 58 kWh (slibovaný dojezd 426 km), větší pak 77 kWh (až 546 km). Novinka se u českých prodejců objeví v červnu, cena startuje na 1 110 900 Kč.
VW ID.7
Na velký elektrický sedan ID.7 si budeme muset počkat delší dobu, vydržet musíte do listopadu. Ale řekl bych, pokud nejste vyloženě antielektričtí, že se máte na co těšit. Vystavený kousek v temně modré metalíze vypadal docela majestátně a elegantně, liftback dlouhý 4,9 metru by skutečně mohl být adekvátní vlajkovou lodí značky.
To platí i pro interiér, tady si VW naštěstí pohlídal, aby neudělal podobný přešlap jako u první ID.3. Byť je tedy vlastně veškeré ovládání koncentrováno do velkého digitálního patnáctipalcového displeje (konečně s podsvícenou dotykovou lištou ve spodní části!) uprostřed přístrojovky, cítil jsem se uvnitř velmi luxusně a útulně. Dobře, bílý volant bych si určitě nenaspecifikoval (v nabídce je i klasický černý interiér), jednoduché tvary s dominantním displejem však hlavně díky příjemným materiálům vyzněly překvapivě noblesně.
Hodně jsem si užíval prostor vzadu. Jasně, na hlavu to bylo při mých 181 centimetrech nejvýš tak akorát, před nohami (třímetrový rozvor!) a na šířku však úžasná volnost.
Zcela nový elektromotor poskytne výkon 210 kW, stejně jako u menší ID.3 bude na výběr mezi dvěma akumulátory. Menší s kapacitou 82 kWh by měl zvládnout až 615 kilometrů, druhý s 91 kW pak až 700 kilometrů. A to už je velmi konkurenceschopná porce, i s přihlédnutím k tomu, že v zimních měsících se o takto štědrém dojezdu samozřejmě bavit nebudeme. Opravdu nevypadá vůbec špatně, tahle nová vlajková loď Volkswagenu. Cenu zatím neznáme, mluví se však o základu za nějakých jeden a půl milionu. Na svezení s produkčním autem se už těšíme, protože první kilometry za volantem prototypu ID.7 přislíbily hodně příjemné zážitky.
VW Amarok
A poslední novinka z „tajného“ večírku – Volkswagen Amarok! Jak možná víte nebo jste si všimli, nový Amarok je dvojčetem Fordu Ranger, což nejlépe poznáte v interiéru, kde lze spřízněnost s modrým oválem identifikovat podle palubního rozhraní (vertikálně orientovaný displej může mít úhlopříčku až 12,3 palce) nebo nejrůznějších ovladačů.
U VW si ale dali záležet, aby všechno, na co budete v kabině sahat, mělo kvalitu odpovídající standardu Volkswagenu, a také si podle svých představ upravili rozložení přístrojového panelu a infotainmentu.
U užitkového pick-upu se pochopitelně myslelo hlavně na praktickou stránku věci, mezi podběhy tak v pohodě naložíte europaletu, na korbě pak uvezete až 1,2 tuny a na kouli utáhnete až 3,5 tuny. První svezení v Jihoafrické republice, domovině obou pick-upů, každopádně ukázalo kvality nového Amaroku ve skvělém světle a my se nemůžeme dočkat, až je prověříme i na českých silnicích (a mimo ně).
Na českém trhu se bude nový Amarok prodávat od půlky června, a to výhradně se vznětovými motorizacemi. Základ bude tvořit dvoulitrové TDI s výkonem 125 kW, silnější verze nabídne 151 kW, vrcholný třílitrový šestiválec se dostane až na 184 kW. Nový pick-up přijde minimálně na 1 052 708 Kč, na šestiválec si připravte alespoň 1 248 418 Kč.