Článek
Jakým směrem se bude novinka ubírat, už částečně nastínila nová třída GLC SUV. Změny třídy GLC kupé se tedy nesou v podobném duchu – došlo na štíhlejší tvar předních světel s novou optikou a nový design nárazníku s pozměněnou mřížkou chladiče. Vzadu došlo na podobné změny – opět vidíme štíhlejší svítilny s novou optikou a nový tvar nárazníku.
Uvnitř už jsou změny výraznější – ze všech nejznatelnější je rozhodně nový 12,3palcový přístrojový panel s head-up displejem, který prosvítá zpoza tříramenného volantu a který je dokonce nepatrně větší než centrálně umístěný 11,9palcový na výšku orientovaný displej informačně-zábavního systému.
V nabídce motorizací je 6 variant jako v případě GLC SUV. Standardem jsou mild-hybridní motorizace, a to už od výchozí benzinové (GLC 200 o výkonu 204 koní) a naftové (GLC 220d o výkonu 197 koní). Nejvýkonnější mild-hybridní motorizací je GLC 300 o výkonu 258 koní.
Plug-in hybridní motorizace zastává benzinová GLC 300e o výkonu 313 koní, následuje naftová GLC 300de o výkonu 335 koní. Nejvýkonnější plug-in hybridní motorizace je prozatím nejsilnější i celkově – GLC 400e disponuje výkonem 381 koní.
Bez ohledu na zvolenou motorizaci potom všechny verze používají 9stupňovou automatickou převodovku, přes kterou díky systému 4Matic putuje výkon motoru na všechna čtyři kola.
V základu bude nově i designový paket AMG Line, který lze poznat podle leštěné mřížky chladiče s hvězdicovým vzorováním, nechybí ani velká litá kola o průměru 19 palců, ačkoliv za příplatek jsou i „dvacítky“. Mezigeneračně vykazuje typ GLC kupé nepatrně lepší aerodynamiku s hodnotou součinitele odporu 0,27.
Další prvky z paketu AMG Line najdeme i v interiéru. Patří sem anatomická sedadla, sportovní volant a celá řada variant dekorů palubní desky včetně dřevěné dýhy. Zákazníci ve standardu dostanou panoramatickou střechu, vyhřívání sedadel a prestižní audiosystém Burmester. Bezdrátové nabíjení mobilu nebo nejnovější generace systému MBUX jsou už v podstatě samozřejmostí.
Nové GLC kupé mezigeneračně nepatrně narostlo – delší je o 30 mm, vpředu je širší o 20 mm a vzadu o 5 mm, je dokonce nepatrně vyšší, a to o 6 mm. Jde o zdánlivě dílčí změny, v globálu však mají větší vliv, než se zdá – objem zavazadelníku narostl z původních 500 litrů na současných 550 litrů.
Pokročilých jízdních asistentů je tu celá řada, z těch nejnovějších vzpomeňme například systém Surround View 360, tedy sadu pro parkování s 360° kamerou pro obratné parkování před obchodním domem nebo prodírání se městskou džunglí.
Pro případ návštěvy opravdové džungle (nebo hustého lesa cestou na chalupu) pomůže i takzvaná transparentní kapota. Ta v případě potřeby na centrální displej infotainmentu promítá v reálném čase obraz v těsné blízkosti před vozem.
Prozatím stále čekáme, až české zastoupení značky zveřejní cenovou politiku pro nový model GLC kupé. Podle ceníku GLC SUV byste si ale měli připravit minimálně milion a půl…