Článek
Jestli se v nabídce středně velkých dodávek značky Mercedes-Benz úplně neorientujete, tak pro jistotu raději připomeneme, že třída V představuje vyloženě osobní verzi, v podstatě velké prémiové MPV, Marco Polo je kempingovou/obytnou variantou třídy V, EQV je elektrickým provedením třídy V, Vito je spíše dodávkou, kterou si můžete koupit s osobním i užitkovým zaměřením, a eVito je elektrickým Vitem.
Všechny deriváty dostaly upravené přední partie, jejich podoba se však liší v závislosti na konkrétním modelu a výbavové linii. V případě třídy V a EQV se Mercedes samozřejmě snažil, aby vozy vypadaly hodnotněji a luxusněji, mohou mít například podsvícenou masku. Nově také může příď zdobit tradiční ornament - trojrozměrná trojcípá hvězda. Upravena byla přední i zadní světla, Mercedes pro varianty třídy V zmiňuje také adaptivní světlomety Multibeam LED s 84 diodami.
Do nabídky se dále dostávají nová kola (ve velikosti 17, 18 a 19 palců) a pět nových barevných odstínů laku.
Všechny modely dostávají aktuální verzi infotainmentu MBUX, liší se ale způsob práce s ním. Zatímco „véčko“ a EQV využívají 12,3palcový dotykový displej a digitální přístrojový panel, Vito a eVito má 10,25palcovou obrazovku a přístroje s barevným displejem mezi analogovými budíky -ten má úhlopříčku 5,5 palce.
Mercedes ještě přepracoval středové konzole a do třídy V nabídne například bezdrátové nabíjení telefonu, vyhřívaný volant, bezklíčové startování nebo ambientní osvětlení s paletou 64 barev.
Standardní součástí výbavy třídy V a EQV jsou nově posuvné dveře na levé straně. Vito a eVito v provedení Tourer pak dostávají elektrické otevírání dveří zavazadlového prostoru a verze s automatickou převodovkou mohou být nově vybaveny elektrickou parkovací brzdou.
O změnách v oblastech pohonných ústrojí a techniky Mercedes-Benz zatím mlčí, je tedy možné, že v těchto ohledech zůstane všechno při starém.