Hlavní obsah

Veyron slaví 18 let a Bugatti se pouští do renovace prvních kousků. Neuvěřitelně detailní ozdravnou kúrou už prošly dva exempláře

Foto: Bugatti

Legenda ze začátku jednadvacátého století letos slaví 18 let, prvních několik kusů tedy čeká renovace. Dva exempláře Veyronu 16.4 ve verzi kupé a otevřeného Veyronu Grand Sport už procesem renovace úspěšně prošly.

Jakkoliv tomu odmítáme uvěřit, tak Bugatti Veyron, vůz, který ve své době naprosto změnil pohled veřejnosti na rychlá auta, letos oslavil 18 let. Pro automobilku to znamená jediné – prvních několik exemplářů už prošlo renovací. V tomto případě jde konkrétně o Veyron 16.4 Coupé z roku 2006 a Veyron Grand Sport z roku 2009.

Článek

Postavíme auto, které bude mít 1 000 koní a pojede až 400 km/h. Těmito slovy Ferdinand Piëch na přelomu milénia šokoval automobilovou veřejnost – část v pozitivním, část v negativním smyslu. Další šok však přišel v roce 2005, kdy projekt Veyron oficiálně zamířil do sériové výroby a první kusy následně putovaly k zákazníkům. Automobilová ikona se začala vyrábět před těžko uvěřitelnými 18 lety.

Je tedy příhodné, že se Bugatti začíná pouštět do důkladné renovace prvních kousků. Jedním je model Veyron 16.4 Coupé z roku 2006 a druhým exemplářem je otevřený Veyron 16.4 Grand Sport z roku 2009. Oba vozy strávily celých devět měsíců v sídle Bugatti v Molsheimu, kde se jim dostalo maximální péče od těch nejkvalifikovanějších odborníků.

„S odstupem času je Veyron oceňován automobilovou veřejností dokonce více než v době svého vzniku,“ říká Luigi Galli, vedoucí programu. „Veyron byl v roce 2005 naprostým vrcholem automobilového inženýrství a fakt, že je dodnes měřítkem, jen potvrzuje jeho nadčasovost.“

Foto: Bugatti

Původní Bugatti Veyron se začalo vyrábět před 18 lety v roce 2005. Na fotografii otevřená verze Grand Sport, svého času nejrychlejší „kabriolet“ na světě.

Oba vozy prošly důkladnou technickou přejímkou včetně kompletního odstrojení a inspekce všech komponentů, elektroniky a pohonného ústrojí. Po opětovné kompletaci došlo na estetickou renovaci a přizpůsobení vozů dle požadavků klienta pro více současný vzhled.

Vůz s karoserií kupé z roku 2006 začal svůj život v dvoubarevné specifikaci kombinující konzervativní světle a tmavě šedou barvu karoserie. Klient si přál modernější vzezření, chtěl však zachovat dvoubarevné zbarvení – nově tedy obléká kombinaci velmi, velmi tmavě modré barvy (označované jako Black Blue M) v kombinaci s tradiční sytě modrou barvou (Blue M). V interiéru pak došlo na přečalounění exkluzivní kůží Havanna.

Model Grand Sport z roku 2009 s karoserií targa si ponechal svůj původní vzhled v dvoubarevné kombinaci šedé a stříbrné, na vizuální změny přesto došlo – původní čalounění Silk bylo nahrazeno modernějším odstínem Magnolia pro lepší vyniknutí nadčasového interiéru.

Po dokončení mechanické i vizuální renovace každý z vozů obdržel certifikát Bugatti La Maison Pur Sang, čímž se mimochodem pojistí udržení hodnoty obou modelů, a budou tak už navždy lákavým investičním artiklem pro případné budoucí zájemce. Následně byly oba vozy převezeny zpět do svého domova ve Spojených arabských emirátech. Tam oba zdobí pobočku Bugatti Dubai, která má výhradní zastoupení značky, a má se za to, že jde o největší dealerství vozů značky Bugatti na světě.

Je pozoruhodné, že i v dnešní době je spolupráce mezi klientem a automobilkou založena na tradičních hodnotách – na blízkých vztazích, úzké spolupráci, důvěře a vzájemné úctě. Spolupráce proběhla dokonce tak dobře, že majitel už zvažuje stejným způsobem zrenovovat i další vozy Bugatti ze své sbírky.

Jen během posledních dvou let pak značka úspěšně zrenovovala už deset vozů Veyron. „Nazvat Veyron moderní klasikou toto auto dostatečně nevystihuje,“ dodává Galli. „Jde o skutečně nadčasový sběratelský artikl, který ve své době změnil pravidla hry, a odborníci u nás v Molsheimu i ve světě jsou si toho velice dobře vědomi,“ uzavírá Galli.

Načítám