Článek
Po nesporném úspěchu modelu Formentor je tu další do party. Až se Cupra Terramar objeví v roce 2024 v showroomech, nebude to mít vůbec snadné, protože konkurence je v tomto segmentu nelítostná. Automobilka plánuje výrobu v maďarském závodě poblíž města Györ, kde bude sjíždět z linky mimo jiné společně s Audi Q3 Sportback, ze kterého Terramar do značné míry technicky vychází.
Cupra Terramar vyrukuje na své konkurenty s využitím výhradně hybridních pohonných ústrojí, a to jak mild-hybridního, kde elektřina spalovacímu motoru pouze asistuje, tak i plug-in hybridního, kde už baterie mají větší podíl na pohonu vozidla a umožňují ujet určitou vzdálenost čistě na elektřinu – v tomto případě circa 100 kilometrů.
Přese všechnu snahu o udržitelnost pohonu se automobilka dušuje, že Terramar neztratí nic ze sportovního a temperamentního charakteru, který je typický pro vozy španělské značky.
Jméno Terramar ostatně odkazuje na závodní okruh Autodrómo de Sitges-Terramar. Jde o ovál se dvěma silně klopenými zatáčkami na obou koncích, který za dob své největší slávy dokonce hostil start Velké ceny (tedy Formule 1). V současnosti uzavřená trať se má po více než 60 letech nečinnosti v nadcházejících letech dočkat znovuotevření.
Vůz Cupra Ateca si pro srovnání můžete prohlédnout v galerii:
Terramar na tom bude s délkou okolo 4,5 metru srovnatelně jako výše zmíněné Audi Q3, zároveň bude o kus větší než dosavadní SUV z katalánského vozového parku, Ateca a Formentor.
Coby základ poskytne mateřský koncern Volkswagen nám už dobře známou modulární platformu MQB, se kterou se počítá také pro použití v dalších hybridních vozech, které v následujících letech přijdou. Cupra zároveň potvrdila, že Terramar bude jedním z vůbec posledních modelů spalujících fosilní paliva.
Možná se to nezdá, ale chystaný typ Terramar má přerůst dokonce i model Formentor:
„Naše nové hybridní SUV se sportovním charakterem dokonale kombinuje odvážné proporce, které doplňuje úderná žraločí příď s dlouhou kapotou, která symbolizuje cílevědomost vozu,“ pochlubil se designový ředitel sportovní divize Cupra, Jorge Diez. „Vůz je navržen s ohledem na pocity, které bude řidič během jízdy prožívat, a tento zážitek pomáhá umocnit zejména řidičsky orientovaný koncept interiéru s využitím nejmodernějších technologií.“
Koncept modelu Terramar byl příhodně představen na akci ve vyhlášeném přímořském letovisku Sitges, které leží v Katalánsku na severovýchodě Španělska. Po boku typu Terramar se představily také koncepty modelů Tavascan a UrbanRebel. Oba tyto modely mají jezdit výhradně na elektrický pohon a Tavascan se má představit stejně jako Terramar už v roce 2024, UrbanRebel si odbude oficiální premiéru o rok později.