Článek
Automobilka BYD má sídlo v Šen-čenu poblíž Hongkongu a za loňský rok zaznamenala 2,4 milionu nových domácích registrací autopojištění, ukazují záznamy Čínského ústředí pro automobilové technologie a výzkum (CATR). Znamená to, že značka BYD měla na čínském trhu 11procentní podíl, což byl proti předchozímu roku nárůst o 3,2 procentního bodu.
Rychlý vzestup značky BYD odráží širší náskok čínských automobilových značek ve vývoji cenově dostupných a technicky vyspělých elektromobilů, které si rychle získávají mezinárodní uznání. Západní firmy jako Stellantis a Volkswagen se nyní obracejí na čínské automobilky, aby jejich strategie výroby elektromobilů dostala nový impulz.
BYD automobilku Volkswagen už loni předstihla na pozici nejprodávanější značky aut v Číně na čtvrtletní bázi, nově zveřejněná data ale potvrzují, že čínské automobilce patří první místo i v celoroční bilanci. Volkswagen byl v Číně nejprodávanější značkou aut minimálně od roku 2008, odkdy organizace CATR začala tyto údaje sledovat.
Co se dalších významných značek aut na čínském trhu týče, japonským automobilkám Toyota a Honda loni klesl jak objem prodeje, tak podíl na trhu. Čínská automobilka Chongqing Changan Automobile sice těžila ze zvýšeného prodeje, podíl na trhu jí ale stagnoval.
Změna pořadí v žebříčku je pro automobilku BYD a další čínské výrobce na začátku letošního roku dobrým znamením. Očekává se totiž, že prodej elektromobilů a vozidel na hybridní pohon se letos v Číně zvýší o 25 procent zhruba na 11 milionů vozů. V celém světě automobilka BYD loni prodala více než tři miliony aut, a je tedy na cestě dostat se do první desítky největších světových automobilek.
Společnost BYD v loňském čtvrtém čtvrtletí prodala více než 520 000 elektromobilů, a poprvé tak překonala amerického konkurenta, automobilku Tesla. Ta si ale v celoročním srovnání ještě udržela prvenství.