Hlavní obsah

Velké čínské elektromobilní vítězství: Uber nakoupí obrovský počet modelů značky BYD

Foto: BYD

Kdo se pohybujete ve světě taxíků, tak víte, že mnozí drožkáři nemohou alternativním službám typu Bolt či Uber přijít na jméno. Nářek či protesty ovšem severoamerickému Uberu nijak neubližují, protože podnikl kroky k tomu, aby byl zelenější a expandoval. Jak? Domluvil se s velkým čínským hráčem na odběru 100 000 elektromobilů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Společnost Uber provozující alternativní taxislužbu se opět o něco více přiblížila ke splnění svého, jak sama přiznává, velmi ambiciózního závazku. Jde o to, že firma chce do roku 2030 provozovat v amerických, kanadských a evropských městech pouze elektromobily. Jenže všichni víme, jak se to s elektromobily aktuálně má.

Každopádně firma si plácla s čínskou automobilkou BYD, že od ní odebere 100 000 elektrických vozidel. A to jistě dělá vrásky nejednomu konkurentovi, protože BYD je velký hráč, silně podporovaný čínskou vládou, od níž má předurčení k tomu stát se lídrem elektromobility v Evropě.

Fungl nová Uber auta se objeví nejprve v Evropě a Latinské Americe, posléze do čínských bateriových modelů usednou šoféři na Středním východě, v Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu.

Severní Amerika, tedy jeden z největších taxi trhů vůbec, v plánech ovšem není zahrnutá. Důvodem jsou nejspíš uvalená represivní cla na elektromobily vyrobené v Číně. Ale počkat, Evropa tyto cla také zavedla! Ano, ale BYD už vymyslel, jak je obejít. A profitovat z toho bude Turecko, kde vznikne fabrika.

Foto: BYD

BYD už jeden úspěch oslavil. A to dodávku 100 000 elektromobilů pro půjčovnu Sixt. Jedním z modelů je i Atto 3 na snímku.

Toto je za poslední dobu druhý velký úspěch pro BYD. Německá síť autopůjčoven Sixt se s touto čínskou automobilkou dohodla už předloni na postupném odběru 100 000 různých elektromobilů počínaje SUV modely Atto 3, a to už do roku 2028.

Takže zatímco někteří jen nadávají, ukazují na rizika a hrozí cly, byznysuchtivé čínské značky se zkrátka snaží expandovat všemi možnými směry, byť jim k tomu pomáhá prakticky neomezený přísun vládních juanů (čínská měna). Na druhou stranu jsou výrobci, kteří se spojili dohromady, aby potenciálně nebezpečnou elektronadvládu Číňanů zastavili. Boj to bude ještě lítý…

Načítám