Článek
Ještě nedávno jsme psali, že koncern Volkswagen chystá tři malá elektrická auta do města pod značkami VW, Škoda a Seat. Šlo by vlastně o jakési duchovní nástupce elektrického Upu, Citiga a modelu Mii, jen s modernější elektrickou architekturou a cenou pod 20 000 eur, tedy do půl milionu korun.
Nejčerstvější zprávy německých médií však naznačují, že nakonec bude všechno jinak. Nejprve měl projekt malého elektroauta opustit Seat, což vzhledem k jeho současné (ne)aktivitě není příliš překvapivé. Teď však přichází o něco zajímavější informace: Od malého elektromobilu se prý distancuje i Škodovka!
Alespoň to tvrdí německý Der Spiegel s odkazem na své zdroje uvnitř koncernu. Hlavním důvodem mají být obavy o finanční náročnost. Volkswagen měl údajně tratit 10 000 eur (cca 250 000 Kč) na každém elektrickém Upu. A v případě malého elektromobilu ID.1 se za ideálních podmínek očekává, že na jednom voze vydělá nanejvýš pár stovek eur.

Malý VW ID.1 se zatím představil na jediné fotce.
Motivaci ke stavbě takového auta nepomohl ani fakt, že Škoda nebude v tomto projektu vůdčí značkou (o což měla zájem), ale bude vznikat kompletně pod hlavičkou VW. Takže z trojice nakonec zůstává jen ID.1, jehož výrobu obstará závod v Portugalsku. Ten však před startem produkce elektromobilů musí projít rozsáhlou transformací.
Německé zastoupení automobilky Škoda už potvrdilo, že nejdostupnějším modelem v nabídce zůstane Fabia, která má s tradičními spalovacími motory zůstat i po roce 2030. Nejlevnějším elektromobilem se brzy stane malý crossover Epiq s cenovkou kolem 600 000 Kč.

Nejmenším elektromobilem Škody bude v příštích letech crossover Epiq.
Není žádným tajemstvím, že Volkswagen pro projekt malého elektroauta hledal dlouho silného partnera. Jednání s Renaultem však před časem ztroskotala a nová technika vyvíjená společně s Rivianem, která má snížit náročnost platformy a tím i náklady, bude k dispozici až později. Prvním modelem na tomto základu by se mohl stát až elektrický Golf v roce 2029, tedy dva roky po plánovaném uvedení „jedničky“.