Hlavní obsah

V Česku se otevřel unikátní showroom v horách, který nabízí jediné auto za skoro 70 milionů

Foto: Pininfarina

Vánoce jsou ani ne za půl roku, tak jestli nevíte, čím si udělat radost…

Automobilka Pininfarina expanduje v rámci Evropy a jako další prodejní destinaci spojenou s výstavní galerií si vybrala Českou republiku, konkrétně Beskydy ležící v Moravskoslezském kraji. Tam se totiž nachází jedno specifické místo, které je pro maloobchodní prodej hyperauta s lokální cenou skoro 70 milionů korun naprosto ideální.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Italská automobilka Pininfarina rozšířila svou evropskou přítomnost o novou a v pořadí 26. maloobchodní galerii umístěnou v obci Čeladná v Moravskoslezských Beskydech.

Tato horská obec hostí známý hotel Miura, který má mimo luxusního ubytování také vlastní heliport, poblíž něj jsou mezinárodní letiště (např. Žilina, Ostrava, Katovice) a je dobře dostupný ze Slovenska, Rakouska i Polska.

Středoevropská bohatá klienta tak bude moci naživo spatřit například jeden ze 150 plánovaných kusů hypersportu Pininfarina Battista a jeho konfiguraci řešit přímo s odborníky na slovo vzatými.

Foto: Pininfarina

Mimochodem, aktivní zadní křídlo umí jednak generovat přítlak až 250 kg a také funguje jako aerodynamická brzda.

Totiž každý vůz Pininfarina Battista je (a bude) uzpůsoben na míru svému klientovi, který si podobně jako u Rolls-Roycu vybírá barvy, materiály, čalounění, prošívání, ovšem automobilka Pininfarina zašla ještě dál. Nabízí rovněž karosářské změny, a to od drobných po kompletně nové designy.

Je libo roadster?

Automobilka Pininfarina začne už příští rok vyrábět roadster B95 Barchetta s parametry podobnými modelu Battista. Jeho série bude omezena na deset unikátních kusů a cena bez daně bude startovat od 4,4 milionu eur (skoro 112 milionů korun).

Foto: Pininfarina

Pokud byste chtěli být ještě náročnější, tak je k mání i roadster.

Krása a prestiž ovšem nejsou jedinými důvody, proč Battistu zaparkovat ve své rezidenční garáži. Tento plně elektrický hypersport nabízí celkem čtyři elektromotory o společném výkonu 1 400 kW, tedy 1 903,4 koně. A k tomu monstrózní sílu 2 340 Nm posílanou na všechna čtyři kola.

Foto: Pininfarina

Čtyři elektromotory, pohon všech kol a výkon přes 1 900 koní.

Díky tomu elektromobil zrychlí z nuly na sto za šílených 1,86 sekundy a rozjede se přes 350 km/h. Kombinovaný dojezd poté činí dle WLTP až 476 km na jedno nabití, za což Battista vděčí chlazenému trakčnímu akumulátoru s kapacitou 120 kWh od Rimacu.

Poslední důležitou položkou je cena, kterou ovšem mnoho serverů neuvádí úplně přesně. Základní částka, za kterou si auto stejně nikdo nekoupí a utratí díky personalizaci daleko více, činí 2,2 milionu eur, což je dle aktuálního kurzu asi 55 931 150 Kč.

Jenže tato částka je bez daně z přidané hodnoty a dalších lokálních daní. To znamená, že když v Česku přidá český klient (soukromník, firma) k pořizovací ceně vozu 21% DPH, je na krásných 67 676 691,5 Kč. Kasa cink, stát tímto obchodem potenciálně získá 11 745 541,5 Kč. A co koupě na firmu? Inu, tuzemští podnikatelé si od letoška daňově stejně moc nepomohou.

Každopádně podobná auta si beztak pořizují lidé, po které jsou peníze už jen čísla, takže to jednoduše neřeší. Naopak je potěší krása a vytříbenost hotelu, kde jsme byli v rámci premiéry Mustangu Mach-E GT i my, a musíme potvrdit, že jde o vskutku noblesní místo spojené s přírodou a teď i s italským supersportem na baterky za skoro 70 milionů.

Načítám