Článek
Zatímco většina automobilových výrobců od sportovně-zábavných strojů pozvolna upouští, Toyota se do nich v posledních letech pustila ve velkém. Obzvlášť hrdá je pak na svého nevšedního nazlobeného prcka – GR Yaris – který si získal snad každého, kdo měl příležitost se s ním alespoň pár kilometrů svézt. Včetně nás!
Po třech letech přichází ideální čas na omlazovací proceduru. Pokud byste čekali, že se Japonci spokojí s drobnou modernizací nárazníků a materiálů v kabině, jste na omylu. Podle magazínu Best Car totiž chystají rozsáhlou inovaci tříválcové šestnáctistovky, která by současný výkon motoru měla z původních 261 koní (na jiných trzích je to ještě o chlup více) posunout na 304 koňských sil, tedy hodnotu, jíž disponuje větší a v Evropě oficiálně neprodávaná GR Corolla.
Současný sportovní Yaris i silnější Corolla dolují z motoru točivý moment 370 newtonmetrů. Toto číslo by podle všeho mělo zůstat při starém, ale z dřívějška víme, že rozhodně nemusí být finální. Toyota totiž postavila limitovanou edici 500 kusů Yarisu GRMN, která krouťák posunula dokonce na 390 newtonmetrů.
Další novinka se týká převodovky. GR Yaris byl v době uvedení k dispozici výhradně se šestistupňovým manuálem, což vzhledem k charakteru vozu byla skvělá volba. Nově se však má nabídka rozrůst o osmistupňový automat, který si zákazník bude moci vybrat za příplatek. Výhledově by si stejné ústrojí mělo najít cestu také do GR Corolly.
Výše zmíněný magazín dále říká, že v rámci faceliftu skutečně dojde k drobným inovacím exteriéru. Podle všeho má jít o přepracovaný nárazník a výraznější zadní spoiler. Analogové budíky v kapličce pod volantem zase nahradí ryze digitální řešení, jako je tomu u většího sourozence.
Produkce faceliftovaného GR Yarisu má odstartovat počátkem příštího roku, detaily bychom se ale mohli dozvědět ještě před koncem toho letošního.