Článek
Zatímco většina automobilových výrobců od sportovně-zábavných strojů pozvolna upouští, Toyota se do nich v posledních letech pustila ve velkém. Obzvlášť hrdá je pak na svého nevšedního nazlobeného prcka – GR Yaris – který si získal snad každého, kdo měl příležitost se s ním alespoň pár kilometrů svézt. Včetně nás!
Po třech letech přichází ideální čas na omlazovací proceduru. Pokud byste čekali, že se Japonci spokojí s drobnou modernizací nárazníků a materiálů v kabině, jste na omylu. Podle magazínu Best Car totiž chystají rozsáhlou inovaci tříválcové šestnáctistovky, která by současný výkon motoru měla z původních 261 koní (na jiných trzích je to ještě o chlup více) posunout na 304 koňských sil, tedy hodnotu, jíž disponuje větší a v Evropě oficiálně neprodávaná GR Corolla.
Současný sportovní Yaris i silnější Corolla dolují z motoru točivý moment 370 newtonmetrů. Toto číslo by podle všeho mělo zůstat při starém, ale z dřívějška víme, že rozhodně nemusí být finální. Toyota totiž postavila limitovanou edici 500 kusů Yarisu GRMN, která krouťák posunula dokonce na 390 newtonmetrů.

Větší sourozenec - nabroušená GR Corolla - se u nás bohužel oficiální cestou neprodává.
Další novinka se týká převodovky. GR Yaris byl v době uvedení k dispozici výhradně se šestistupňovým manuálem, což vzhledem k charakteru vozu byla skvělá volba. Nově se však má nabídka rozrůst o osmistupňový automat, který si zákazník bude moci vybrat za příplatek. Výhledově by si stejné ústrojí mělo najít cestu také do GR Corolly.
Výše zmíněný magazín dále říká, že v rámci faceliftu skutečně dojde k drobným inovacím exteriéru. Podle všeho má jít o přepracovaný nárazník a výraznější zadní spoiler. Analogové budíky v kapličce pod volantem zase nahradí ryze digitální řešení, jako je tomu u většího sourozence.
Produkce faceliftovaného GR Yarisu má odstartovat počátkem příštího roku, detaily bychom se ale mohli dozvědět ještě před koncem toho letošního.