Hlavní obsah

Už nebude pro smích: SsangYong odhalil nový Actyon, z ošklivého kupé-SUV je najednou nápaditá stylovka

Foto: KG Mobility

Vzpomínáte na SsangYong Actyon? Tohle auto, které předběhlo trend kupé-SUV, velkou díru do světa neudělalo. To spíš kvůli svéráznému designu schytávalo výsměch. Jihokorejská automobilka nyní nepříliš úspěšné jméno vrací do hry.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Společnost KG Mobility (KGM), které značka SsangYong patří od roku 2022, totiž čerstvě představila nový Actyon. A přestože jde zatím o verzi pro domácí, tedy jihokorejský trh, je vysoce pravděpodobné, že se nové SUV dostane i na další trhy - včetně Evropy.

Foto: Ssangyong

Předchozí Actyon byl… no, jak to jen říct slušně. Nepřehlédnutelný. I když jste si pak chtěli vyškrábat oči.

Podobně jako originální Actyon, také ten nový sází na výrazný vzhled. Za nás se mu to ovšem tentokrát daří výrazně lépe - schválně se sami přesvědčte v galerii. Novinka zřetelně navazuje na pohledné SUV Torres, spousta detailů je však odlišných a nových. Zaujmou zejména výrazné přední světlomety, na obou koncích vozu úzké a doplněné o další segment v dolní části nárazníku. Vpředu Actyon navíc dostal svítící čelní masku, jež světlomety propojuje.

Mezi specifické detaily patří také svalnaté blatníky, poměrně sportovní linie střechy nebo široký C-sloupek s prvkem, který ho opticky odděluje od střechy.

Interiér pak do velké míry kopíruje kabinu elektrické verze zmíněného modelu Torres. Toto modernější provedení se mimochodem už dostává také do Torrese se spalovacím motorem. Základem je palubní deska se dvěma na sebe navazujícími displeji - jeden pracuje jako digitální přístrojový štít, druhý slouží infotainmentu. Tlačítek je uvnitř minimum, zajímavě vypadá středová konzola a vidíme také nově pojatý volant.

Specifikace a přesné rozměry zatím k dispozici nemáme, můžeme však nabídnout informace o technice pro jihokorejský trh. Tam se o pohon postará 1,5litrový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 120 kW a točivém momentu 280 Nm.

Stejnou jednotku ovšem najdeme v modelu Torres, takže můžeme předpokládat, že pokud Actyon dorazí na českou scénu, bude k dispozici s totožným motorem. Očekáváme i možnost výběru mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, volit bychom mohli i mezi pohonem předních nebo všech kol. Vyloučit jistě nemůžeme plně elektrickou verzi.

Nový Actyon se na domácím trhu začne prodávat ještě letos, do Evropy by snad mohl zamířit příští rok.

Líbí se vám nový SsangYong Actyon?
Ano, doufám, že se bude prodávat i u nás.
92 %
Ne, tohle není nic pro mě.
8 %
Celkem hlasovalo 5121 čtenářů.
Načítám