Článek
BMW X7 je velké, rychlé a extravagantní SUV. Pokud naše stránky však nečtete jen náhodou tu a tam v čekárně u lékaře, tak patrně víte, že tuningové firmy se před ničím nezastaví – žádný nárazník pro ně není dost rozšklebený, žádná kola nejsou dost velká, žádný motor není dost výkonný. Jen málokoho by překvapilo, že tohle stvoření je dílem úpravce Manhart.
Výkon jako u supersportu
BMW sice postavilo svou pověst na lehkých sportovních strojích se silnými šestiválcovými motory, jenže X7 v motorizaci M50i také není žádný lenoch, a to i přes fakt, že se nejedná o žádnou muší váhu. Výkon 537 koní a točivý moment 750 Nm působí víc než výmluvně – jen málokdo by si řekl, že takový výkon je „nic moc“.
Jenže přesně to si řekli technici od tuningové firmy Manhart. Vzhledem k tomu, že základem je tu 4,4l dvakrát přeplňovaný V8, ve kterém se ukrývá moře potenciálu, nebylo zapotřebí příliš mnoho úprav. Ve Wuppertalu tak namontovali nové sací potrubí, nové výfukové potrubí se čtyřmi karbonovými koncovkami a klapkou pro regulaci hluku. Pak stačilo jen „poštelovat“ řídicí jednotku a šlo se do kantýny na Schnitzel s hranolky.
Výsledkem je výkon, za který by se nemusela stydět většina sportovních aut – konkrétně 660 koní a 919 Nm točivého momentu. Aby lidé od Manhartu nepobuřovali majitele sporťáků, parametry jako zrychlení a maximální rychlost pro jistotu nezveřejnili.
Hlavně „nenápadně“
BMW X7 nepotřebuje vizuální úpravy, aby více poutalo pozornost – je totiž obrovské. Je tak obrovské, že když jej nějaký nebožák v městském autě přehlédne, smaže jej X7 z povrchu zemského. Což řidiče dané X7 nesmírně namíchne, protože musí naprosto zbytečně spustit stěrače a plýtvat vodou v ostřikovači, aby z čelního okna odstranil rozmixované sedany, liftbacky a další hmyz.
I přesto se však v Manhartu rozhodli, že bude fajn, když bude X7 „trochu lépe vidět“. Díky tomu najdete karbon všude, kde to bylo technicky přípustné – to znamená na spodní hraně předního nárazníku včetně elegantních aerodynamických křidélek, na vnějších zpětných zrcátkách, ze stejného materiálu je rovněž zadní difuzor.
Charakteristickými „válečnými“ barvami úpravce Manhart je ta nejhlubší matná černá, se kterou kontrastují zlaté doplňky – což je i tento případ. Tatáž barevná kombinace se pak promítá na 23palcová kovaná kola vlastní výroby, kterým lidé od Manhartu říkají Classic Line. Aby tato obří kola vyplňovala prostor v podbězích do posledního centimetru, byl podvozek X7 snížen o plných 25 milimetrů.
Pro koho je tedy tento výtvor jménem Manhart MHX7 650? Ideální bude pro ty, kteří už mají doma X7, ale nemají v plánu kupovat „novou“ verzi. Nenechte se ale vysmát, jde jen facelift v polovině prodejního období. Osvěžená verze by měla přinést nějaké vizuální úpravy v přední a zadní části, ke slovu by se měl dostat také modernizovaný interiér, takže většinu rozdílů byste museli hledat jen pod mikroskopem.
Pořád chcete čekat na facelift X7?
Z určitého úhlu pohledu se nemusí úprava stávající X7 jevit jen jako předražená zábava – berte to jako alternativu k pořízení modernizované verze, což vám ušetří balík peněz. Navíc – zatím nepadlo ani slovo o tom, že by BMW mělo v plánu v rámci faceliftu zvýšit výkon modernizované X7 na drtivých 660 koní. Volbu však necháme čistě na vás.
Firma Manhart Performance je vyhlášený německý úpravce vozů jako Alfa Romeo, Audi, Mercedes-Benz, Mini nebo Porsche a poslední dobou dokonce Toyota – jejich specialitou jsou však vozy BMW. Troufnou si i na vytříbené vozy od slavné divize M, jako je například M2, M3, M4 a M5.