Hlavní obsah

Unikátní super roadster ušitý na míru mistrem Paganim je skvost na čtyřech kolech

Foto: Pagani Automobili

Hnědá barva je nudná jen na první pohled. Při podrobnějším zkoumání odhalíte spoustu zajímavých detailů.

Automobilový výrobce Pagani nepatří mezi ty, kteří by měli potřebu chrlit nové a nové modely. Naopak.

Článek

Horacio Pagani, zakladatel a šéf značky, je posedlý touhou zdokonalit dokonalé, vybrousit svoje automobilové diamanty do ještě většího lesku. A mezitím si v klidu připravuje další, už třetí model, ale pořád ví, že potenciál Huayry, která spatřila světlo světa už v roce 2011, ještě nevytěžil.

Foto: Pagani Automobili

Huayra Dinamica Evo je vyrobená ze speciálního karbonu, který je výrazně pevnější a lehčí.

Zdánlivě se tedy u Pagani nic neděje, s výjimkou čas od času představených modelů na zakázku. A tohle je jeden z nich. Roadster s jménem Huayra Dinamica Evo byl zadán anonymním zákazníkem divizi Pagani Grandi Complicazioni a podle všeho půjde o auto pro USA. Oficiálně se ale nedozvíte nic, automobilka model odprezentovala jen na sociálních sítích.

V dílnách Pagani San Cesario sul Panaro poblíž Bologni v Itálii každopádně vznikl vůz, který má odrážet vkus a požadavky zákazníka. V hnědé barvě může na první pohled působit trochu nudně, ale zlaté akcenty mu dodávají na atraktivitě na takzvaný druhý pohled. Nekřičí do světa „jsem tady“, ale rozhodně tahá za oči. A to pak odhalíte malá křidélka na nárazníku v barvě italské trikolory, oranžové značky na předních blatnících nebo třeba jiná zrcátka. Hlavně posledně zmíněné pak svádí k úvahám, že tato Huayra byla objednána americkým zákazníkem.

Podle všeho je základem auta model Huayra Roadster BC, který bude vyroben v počtu pouhých čtyřiceti kusů. A tohle by tedy mohl být jeden z nich. Je specifický nejen tím, že je (na rozdíl od jiných speciálních modelů) dál na značkách, ale že je také vyroben z nového druhu karbonu. Ten je o pětinu pevnější v ohybu a o dvanáct procent v krutu a rovněž je o 450 procent dražší. Navzdory použitým výztuhám je Huayra Roadster BC těžší jen o deset kilogramů než stejný vůz v provedení kupé.

Foto: Pagani Automobili

Interiéry Pagani lidé buď milují, nebo nenávidí.

V autě je samozřejmě použitý vidlicový šestilitrový dvanáctiválec od AMG přeplňovaný dvěma turbodmychadly, ale tentokrát je vyladěný na 830 koní. Má tedy o sto koní víc než standardní Huayra. Převodovka je sedmistupňová sekvenční, auto má pohon zadních kol.

Cena nebyla samozřejmě oznámena, snad v duchu tradic, že pokud se potřebujete ptát na cenu, tak si vůz nemůžete dovolit. Jsme zvědavi, co se v Bologni chystá dál…

Související témata:
Načítám