Hlavní obsah

Ultra vzácná limitka Toyoty Supra míří do Česka! Stojí balík, ale má to svůj důvod

Foto: Toyota

Limitovaná edice Supra A90 Final Edition avizuje, že dny současné generace japonského sporťáku jsou pomalu sečteny. Na závěr si ale české zastoupení připravilo jedno prima překvapení - rozlučková edice šmrncnutá motorsportem míří i k nám!

Článek

Řadový šestiválec s pořádnou porcí výkonu, pohon zadních kol a manuální převodovka. Aktuální generace Toyoty Supra je sama o sobě moc příjemným automobilovým zjevením. Rozlučková edice A90 Final Edition však její vzhled i schopnosti posouvá ještě o několik úrovní výše. Fajnšmekři se rozhodně mají na co těšit!

Rozlučková edice má být pomyslným vrcholem modelové řady s přesahem do motorsportu, kterou ale pořád můžete dostat na registrační značky. Samotný šestiválec si polepšil o 95 koní a 70 newtonmetrů, má tedy 340 koňských sil a točivý moment 570 Nm. Maximální rychlost se zvedla o 20 km/h na aktuálních 270 km/h.

To ale není všechno. Limitka dostává systém zavěšení KW (odvozený ze závodní Supry GT4) s nastavitelnou sílou tlumení. Šestnáct úrovní nastavení odskoku, dvanáct nastavení komprese pro stabilitu za nejrůznějších podmínek. Dále se upravovaly úhly odklonu u předních i zadních kol, došlo také k optimalizaci řízení aktivních diferenciálů.

Foto: Toyota

Zrychlení je jedna věc, ale vhod přijdou i propracované brzdy. Toyota láká na 19″ Bremba s vrtanými kotouči a plovoucími třmeny na obou nápravách. Pancéřové nerezové brzdové hadice? Máme! Ty snižují tlakové ztráty vlivem rozpínavosti hadic při brzdění, a ještě tak zvyšují účinnost systému.

Ani tím inženýři nekončí. Řízení je strmější, výztuhy karoserie silnější, stabilizátory přední i zadní nápravy robustnější. Lepší přilnavost mají zajistit o deset milimetrů širší pneumatiky - devatenáctky vpředu, dvacítky vzadu. V obou případech se bavíme o lepivých Michelin Pilot Sport Cup 2.

Specifikem edice je matný černý lak, ale i nespočet aerodynamických úprav. Nově tu najdeme přední i zadní spoiler z uhlíkových vláken, žebra vpředu nebo klapku uprostřed přídě. Pomyslnou třešničku na dortu představuje titanový tlumič výfuku Akrapovič s ještě hutnějším zvukovým projevem.

Nezapomnělo se ani na kabinu, kde jsou ukotvena skořepinová sedadla Recaro Podium CF. Chybět samozřejmě nesmí červené bezpečnostní pásy, volant potažený alcantarou nebo exkluzivní karbonové prahové lišty.

Toyota říká, že finální edice přijede na český trh „ve velmi limitovaném počtu“. Vlastně je překvapení, že se k nám tahle vzácnost vůbec dostane. Potenciální zájemci si ji však mohou objednat pouze do konce letošního roku. U nás bude nabušená Supra k dispozici za cenu od 3 300 000 Kč. Jen připomeňme, že sériovka se standardním šestiválcem se dnes prodává od 1,9 milionu korun.

Načítám