Článek
Modely Sport Classic mají v srdcích skalních fanoušků Porsche zvláštní místo. Zpravidla se vyznačují světle šedým lakem, sportovními polepy, spoilerem známým jako kachní ocas na zádi, pod kterým se nachází pokud možno co nejsilnější motor. Řadí se jak jinak než manuální převodovkou.
Kromě jejich charakteristiky jsme si zároveň jmenovali důvod, proč jsou tyto modely tolik ceněné a žádané – jde do značné míry o Porsche 911 ve své nejčistší podobě. Pamětníci si jistě vzpomenou na Sport Classic založené na generaci 997, současná verze Sport Classic se představila poměrně nedávno.
S tímto novým přírůstkem se tedy vracíme v čase, neboť generace 996 nikdy verzi Sport Classic neměla, což se lidé od Porsche rozhodli napravit tímto továrním restomodem. Vůz nese oficiální označení Classic Club Coupe a nese dost možná ty nejlepší znaky mírně kontroverzní generace 996.
Kromě faktu, že tato exkluzivní verze nevznikla během výrobního procesu, se generace 996 vymyká mimo jiné tím, že bude existovat pouze tento konkrétní exemplář. Což je částečně důvod, proč vůz neputuje do žádného z mnoha dealerství značky, ale rovnou do dražby – ať tedy vyhraje ten nejbohatší! Něco podobného jsme nedávno viděli u Bugatti.
911 Classic Club Coupe začalo svůj život v roce 1999 jako standardní Porsche 911 Carrera, lidé z Porsche Club of America jej však předali do divize Porsche Classic v Německu, kde vůz dostal nárazníky a boční prahy ze soudobé verze GT3, k nim přibyla ikonická kola Fuchs a na zádi se uhnízdil zakázkový spoiler známý jako „kachní ocas“.
Navrch přibyl speciální lak Sport Grey Classic a sportovní polepy Club Blau. Pohon teď zajišťuje varianta 3,6l plochého šestiválce o výkonu 386 koní původem ze soudobé verze GT3, ze sportovní verze pochází i brzdy a podvozek, aby šasi stačilo silnějšímu motoru. Z GT3 je i manuální šestistupňová převodovka, která je stavěna na hrubší zacházení.
Uvnitř najdeme příjemné detaily, jako je perforovaná stropnice z Alcantary, stylová zavazadla a nechybí ani ikonické kostkované látkové čalounění. Zajímavé je, že lidé od Porsche do palubní desky šikovně zakomponovali moderní systém infotainmentu, takže tu je konektivita s Apple CarPlay i Android Auto.
Jediná věc, na niž se všichni ptají a kterou neví vlastně nikdo – ani lidé od Porsche – je cena. Vzhledem k prodeji vozu formou dražby se tedy musíme nechat překvapit, a dokonce ani aukční síň, která událost pořádá, si netroufá uvést oficiální odhad ceny. Vaše tipy?