Článek
Premiéra modernizovaného Volkswagenu Golf 8 je v plánu za několik týdnů. Protože se ale německá automobilka chtěla vyšvihnout před návštěvníky veletrhu CES v Las Vegas, kde představí novou generaci infotainmentu, zabalila novinku do maskovací fólie a do světa poslala první fotky. Finální podobu se přesto uhlídat nepodařilo, vzhled sportovního GTI byl nedopatřením odhalen při pohledu do multimédií.
Zásadní inovací na přídi je především větší otvor v předním nárazníku vyplněný voštinovým vzorem. Všimnout si můžete také přepracované světelné techniky a nového designu litých kol (také vám připomínají Škodu Octavii RS?). Únik z infotainmentu vozu ukazuje také zadní partie, tam se drobně změnila grafika svítilen. A zůstávají i dvě koncovky výfuku.
Návrat tlačítek
Pojďme se ale zaměřit na oficiální fotografie, jež do světa vypustil Volkswagen. Na nich je patrný především výrazný zadní spoiler, který jsme doposud vídali na ještě ostřejším GTI Clubsport. Podstatný je však pohled do kabiny, jenž odhaluje několik zásadních novinek.
Předně si můžeme všimnout, že volant se i ve vyšších výbavách a specifikacích definitivně zbavil dotykových ploch s haptickou zpětnou vazbou. Toto řešení bylo nešťastné, prakticky při jakémkoliv manévru hrozilo, že si některou z funkcí aktivujete omylem. Stará dobrá fyzická tlačítka jsou v tomto ohledu určitě lepším řešením.
Umělá inteligence míří do aut
Dále tu máme přepracovaný infotainment. To je v případě Golfu obzvlášť důležitá novinka, dotykem na obrazovku se totiž ovládá drtivá většina funkcí a nastavení vozu. Displej je nyní větší a prostředí multimédií s novým softwarem přehlednější. Ovládání vozu by tedy mělo být zase o něco snazší. A pokud se po vzoru Cupry Tavascan povedlo podsvítit lištu pro nastavení teploty (která kvůli tomu byla ve tmě nepoužitelná), budeme obzvlášť nadšeni!
Součástí infotainmentu se nově stane nástroj ChatGPT, tedy forma umělé inteligence. Ta neslouží coby náhrada dnešního hlasového ovládání, půjde o další doplněk, který prý poskytne „relevantní odpověď na jakýkoliv dotaz“. Konverzovat s AI půjde v Golfu (a dalších nových volkswagenech) od druhého čtvrtletí letošního roku.
O motorech a cenách zatím nepadlo ani slůvko. Lze ale předpokládat, že nabídka pohonných jednotek se v rámci faceliftu příliš nezmění, a sportovní deriváty tak stále požene vpřed dvoulitrový turbobenzin se sympatickým výkonem i charakterem. Těšíme se!