Hlavní obsah

Třída G od Mercedesu dohnala Porsche i Rolls-Royce, ovšem v jiné disciplíně, než si asi myslíte

Foto: Mercedes-Benz

Nejen vozy značky Rolls-Royce patří mezi takzvané evergreeny. Řečí motoristickou jde tedy o takové modely, které se sice vyrábí už pěknou řádku let, ale většina z nich dosud jezdí. Tušili jste ovšem, že tohoto statusu prý dosáhl i legendární G-Wagen od Mercedesu?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Německá auta všeobecně nejsou zrovna známá pro svoji železnou spolehlivost. Přece jen jsou obvykle konstrukčně složitá, což v případě nějaké závady může znamenat až nerentabilní výměnu velmi drahých dílů.

Na druhou stranu se přece jen objevil jeden ryze německý model, který se přidal do klubu k motoristickým ikonám od japonské Toyoty či Hondy. Překvapivě jde o třídu G od Mercedesu, která byla uvedena už v roce 1979!

Zástupci Mercedesu v rámci komentáře o očekáváních od nedávno představené elektrické třídy G prohlásili, že 80 % všech vyrobených vozidel třídy G je dosud v provozu. To prý ukazuje na spolehlivost těchto terénních modelů, které sice při výrobě potřebují více materiálu (a jsou drahé), ale vydrží víc než běžná auta.

My se nicméně domníváme, že to může být i tím, že „géčka“ jejich majitelé mají chuť udržovat při životě, což zajisté stojí nemálo peněz.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes uvedl, že 80 % všech vyrobených G dosud jezdí.

Oblíbenost Geländewagenu potvrzuje i loňský rok, kdy byla vyrobená půlmiliontá třída G. To ovšem znamená, že by po světě stále mělo jezdit asi 400 tisíc těchto off-roadových krabic.

Pro srovnání, Porsche uvádí, že asi 70 % vyrobených sportovních 911 je stále provozuschopných, zatímco Rolls-Royce všeobecně udává 80% provozuschopnost svých vozidel.

Foto: Mercedes-Benz

G prošlo letos faceliftem a přineslo i elektrickou variantu.

Uvedení „elektrogéčka“ nicméně nemá prozatím být utnutí spalovacích motorů, pouze rozšíření nabídky třídy G. Kdo tedy bude chtít přeplňovaný zážehový motor V8, sáhne po AMG, zatímco méně náročnější zákazníky by měl uspokojit mild-hybridní šestiválec. Třetí sortou má být elektrika pro všechny, kteří terénní elektromobil buď chtějí, nebo se jim kvůli různým (často pokryteckých) taxám či dotacím prostě vyplatí.

Každopádně třída G pokračuje a zdá se, že pokračovat bude do té doby, dokud ji zákazníci budou kupovat, v Česku od 3,3 milionu korun. A mimochodem, už jste si o tomhle stroji dělali KVÍZ? Ne? Tak to napravte…

Načítám