Článek
Toyota se chce letos zaměřit na prodej firmám, bude pokračovat v budování paralelní prodejní sítě pro užitkové vozy Toyota Professional a chystá rozvoj svého financování Kinto, ke kterému přispěje pokles úrokových sazeb. Toyota hodlá také v Česku navyšovat servisní kapacitu a prodej ojetých vozů.
„Chceme se letos dostat na třetí příčku na trhu z loňského těsného čtvrtého místa a zároveň počítáme se zvýšením tržního podílu z 8,1 na devět procent,“ uvedl Peleška. Trh se ale bude letos potýkat s nadbytkem výroby a poklesem poptávky, což bude znamenat vyšší konkurenční boj. Zároveň očekává zvýšený tlak výrobců na prodej elektrických vozů a také pokračující pokles prodejů minoritních značek.
Mezi letošní novinky bude patřit nová Camry, nový Land Cruiser, sportovní GR Yaris, přepracovaný Proace City a Proace nebo Hilux GR Sport II.
Toyota loni dodala zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom narostl o necelých 17 procent. Toyota se tak dostala na třetí příčku na firemním trhu i trhu soukromích zákazníků. Celkově jí patřilo čtvrté místo.
V současnosti má Toyota 32 prodejen a Lexus šest showroomů. Ty provozuje 14 partnerů. Letos by měl počet dealerství vzrůst, například by měly vzniknout čtyři showroomy Professional pro užitkové vozy.