Hlavní obsah

Toyota vyslyšela fanoušky! GR Supra konečně i s manuální převodovkou

Foto: Toyota

Řidičští nadšenci a milovníci sportovní jízdy zbystřete! Plnotučná šestiválcová Toyota GR Supra se nově představuje i s doslova „vymodlenou“ šestistupňovou manuální převodovkou a třemi pedály. Inženýři Toyoty to navíc neudělali jen proto, aby splnili zadání svých šéfů. Vynasnažili se, aby novodobá Supra s manuálem byla patřičně rychlá, zábavná a návyková.

Článek

Novodobá Supra je na silnicích už přes tři roky, ale u „pravověrných“ milovníků sportovních aut i legendárního japonského kupé má těžkou pozici. Nová Toyota GR Supra se totiž představila pouze s automatem, což ke sportovní divizi Gazoo Racing přitahuje nepříjemnou kritiku a odrazuje potenciální klientelu. Toyota je však značkou, která sleduje přání řidičských nadšenců a reaguje na ně správnou cestou.

A to znamená jediné: Moderní Supra s manuálem je tu! Po zhruba dvou letech spekulací a nedávné upoutávce definitivně přijíždí Toyota GR Supra i s vytouženou manuální převodovkou! I když se vrcholný sporťák od Gazoo Racing prodává i s čtyřválcovým dvoulitrem, v Toyotě spojili manuální šestikvalt pouze se silnějším třílitrovým řadovým šestiválcem.

Foto: Toyota

Udělej si sám: Sen o novodobé Supře je konečně kompletní, protože nově má i šestistupňový manuál

Ten už od uvedení na trh disponuje maximálním výkonem 340 koní (250 kW), přičemž „krouťák“ vrcholí 500 newtonmetry. Toyota vysvětluje, že pro manuál GR Supry využila a vylepšila stávající skříň převodovky, hnací hřídel i ozubené soukolí, a doplnila to odolnou spojkou s velkou kontaktní plochou a silnou talířovou pružinou. Nadto dodává, že kvůli odlehčení vyhodila i část akustické izolace převodovky.

Oproti osmistupňovému automatu od ZF má GR Supra s novým manuálem i kratší stálý převod, zkrácený z původního poměru 3,15 (GR Supra s automatem) na 3,46. Cílem inženýrů bylo zlepšit akceleraci i pocit rychlosti za volantem. Převodovka se navíc chlubí inteligentním softwarem iMT pro optimalizaci točivého momentu při sepnutí spojky při řazení směrem nahoru. Zkušenější řidiči jej mohou kdykoliv vypnout v jízdním režimu Sport.

Foto: Toyota

Milujete řízení bez kompromisů? Pokochejte se třemi pedály ve sportovním kupé, které donedávna mělo pouze dva

Spolu s manuálem má GR Supra i překalibrované systémy kontroly trakce a stability a nové nastavení stabilizátorů. Modernizací prošel i jízdní režim Track pro snazší driftování a v neposlední řadě se nově představuje funkce Hairpin+ pro více vzrušující jízdu na klikatých okreskách. Kvůli tomu Toyota optimalizovala řízení točivého momentu motoru a jeho přenos na poháněná zadní kola.

Vyjma šestistupňového manuálu Toyota GR Supra s novou modernizací pro modelový rok 2023 přijíždí i s přepracovaným nastavením tlumičů a pružin podvozku, upraveným aktivním zadním diferenciálem a novým nastavením elektrického posilovače řízení. Výbava se pak rozšiřuje o novou šedou barvu Moareki a modrou Dawn, nová 19palcová kovaná kola a audio JBL s dvanácti reproduktory. Nová edice Limited se pak bude nabízet i s matnou bílou barvou Moonstone a výhradně s koženým čalouněním v hnědém odstínu.

Sportovní divize Toyoty se tak vydává správným směrem, protože na evropském trhu nebude mít vylepšená GR Supra velkou konkurenci. Zejména pokud se bavíme o japonských sportovních kupé, protože nový Nissan Z se k nám oficiálně nepodívá a budoucnost rotačních sporťáků od Mazdy je stále ve hvězdách. S novou GR Suprou s manuálem se navíc svezeme už za pár týdnů. Těšíme se!

Související témata:
Načítám