Hlavní obsah

Toyota se toho nebojí. Tohle není futuristický koncept, ale sériová podoba nového crossoveru C-HR

Foto: Toyota

Nový model C-HR se rozměrově podobá předešlé generaci, z hlediska vzhledu je však uhlazenější a futurističtější. V nabídce pohonných jednotek najdeme výhradně hybridy, nechybí verze s pohonem všech kol.

Japonská automobilka Toyota nám předeslala ochutnávku nového modelu C-HR na konci minulého roku a teď, téměř přesně půl roku nato, už výrobce představil produkční verzi vozu, kterou budeme potkávat i na silnicích. Novinka z hlediska rozměrů příliš nenarostla, designově jde však o poměrně velkou změnu.

Článek

Designově by se s trochou nadsázky dalo mluvit dokonce o revoluci. Veselý a funky vzhled předchozí generace vystřídala moderna a uhlazenost, velmi patrný je tu vliv zbrusu nového modelu Prius, který se designově povedl. Vývoj nové generace C-HR probíhal převážně v Evropě a překvapivě se tu bude dokonce vyrábět. I přes velkou oblibu modelu nebude mít nouzi o konkurenci – stačí zmínit třeba rovněž japonský Nissan Juke, dále Ford Puma nebo českou Škodu Kamiq.

Na první pohled je patrné, že silueta nového C-HR je proti předchůdci výrazně uhlazenější, koneckonců i to je jeden z důvodů, proč se inženýři rozhodli schovat kamery vozu či radary, a dokonce ostřikovače předních světlometů tak, aby nenarušovaly celkový tvar auta, v neposlední řadě má však toto řešení příznivý vliv i na aerodynamiku. Z téhož důvodu jsou například vnější zpětná zrcátka uchycena na dveřích, nikoliv na A-sloupku.

Na druhý pohled zaujmou velká 20palcová kola umístěná v rozích, která vozu dávají rozkročený postoj, nechybí stylové dvoubarevné lakování karoserie. Nepřehlédnutelné jsou přední světlomety ve tvaru písmene C zasahující do přední masky, zadní svítilny potom tvoří pás táhnoucí se po celé šíři zádě.

Foto: Toyota

Silueta nového C-HR je uhlazenější, důvodem je kromě designové „čistoty“ také aerodynamika.

Z hlediska rozměrů měří nové C-HR 4,36 metru na délku, 1,83 metru na šířku a 1,56 metru na výšku – nové C-HR je tedy překvapivě o 3 cm kratší, o 3,5 cm širší, výška zůstala takřka stejná. Rozvor? Ten je 2,64 metru, tedy na chlup stejně jako u předchůdce.

Skrz tříramenný multifunkční volant prosvítá velký 12,3palcový přístrojový panel, dominantou celého interiéru je potom centrální dotykový displej o téže úhlopříčce. Zajímavým (a vítaným) faktem je, že navzdory současným trendům Toyota úplně nezanevřela na klasická tlačítka, a tak pro ovládání často používaných funkcí slouží právě analogové přepínače.

Foto: Toyota

Dobré zprávy – Toyota jako jedna z mála nezanevřela na klasická analogová tlačítka!

Zdá se to být jako logický krok – možnost nahmatat klíčové ovladače po paměti bez nutnosti odvrácení zraku od vozovky přispívá k aktivní bezpečnosti. Kromě toho si už jiní velcí výrobci - jako třeba VW - na všudypřítomných dotykových „tlačítkách“ lidově řečeno vylámali zuby.

Kromě moderního a zároveň logicky uspořádaného ovládání palubního rozhraní se v novém C-HR můžeme těšit na oblíbené ambientní osvětlení, které dá posádce na výběr z 64 barev, nechybí ani audiosystém od firmy JBL. Ve vyšších výbavách jsou výše zmíněné displeje doplněny o průhledový head-up displej promítající důležité jízdní informace do zorného pole řidiče.

U nás v Evropě bude novému C-HR pod kapotou pracovat výhradně hybridní pohon. Jádro nabídky bude tvořit samodobíjecí hybrid s 1,8l zážehovým motorem o kombinovaném výkonu 140 koní (103 kW). Druhým klasickým hybridem je ústrojí spřažené s 2,0l benzinovým motorem o celkovém výkonu 198 koní (145 kW), který je volitelně dostupný s pohonem všech kol.

Ti, kteří se často prodírají městskou džunglí, jistě ocení plug-in hybridní motorizaci s benzinovým dvoulitrem, jež je schopna čistě elektrické jízdy až do vzdálenosti 66 km. Motorizace je sice k mání výhradně s pohonem přední nápravy, díky výkonu celých 223 koní (164 kW) je však s přehledem nejvýkonnější.

Toyota prozatím neuveřejnila ceny nového C-HR, online rezervace začínají v polovině července. Zbrusu nové C-HR bude nakloněno individualizaci díky speciálním verzím modelu – konkrétně sportovně střižené variantě GR Sport Edition, nebo naopak luxusně střižené variantě Premiere Edition.

Načítám