Článek
Toyota RAV4 se nachází uprostřed svojí páté generace – ta první se začala prodávat v roce 1994 a tato na svou dobu terénní stylovka vydržela ve výrobě šest let. S každou další generací typ RAV4 pochopitelně rostl a z kompaktního „teréňáku“ se stalo velké, téměř rodinné SUV – i přesto však vozu zůstalo něco z jeho terénního charakteru.
Nejvíce novinek přichází uvnitř

Facelift Toyoty RAV4 se soustředil především na interiér, konkrétně na přístrojový displej, displej informačně-zábavního systému a na také na palubní systémy. Řidič si nově bude moci navolit složení digitální „kapličky“ přístrojů
Tady opravdu nemá cenu to zbytečně natahovat a naše čtenáře dlouze napínat – hlavní změny u faceliftu páté generace Toyoty RAV4 se odehrávají v interiéru, což je v zásadě logický krok vzhledem k futuristickému vnějšímu designu auta.
Řidiče jako první věc zaujme digitální displej o úhlopříčce 12,3 palce, který prosvítá zpoza tříramenného volantu a zobrazuje klíčové jízdní informace. Vedle něj pak nelze přehlédnout dotykový displej informačně-zábavního systému ve stylu tabletu, který se pyšní úhlopříčkou 10,5 palce.
Aktualizovaný informačně-zábavní systém si už v základu „rozumí“ s aplikacemi Android Auto nebo Apple CarPlay, disponuje navigací na bázi cloudu, a může se tak průběžně aktualizovat – a to jak z hlediska obecných dat, tak i z hlediska aktuální dopravní situace. Navigace má také přehled o podmínkách na dálničních úsecích nebo o nízkoemisních zónách.
Další užitečné technologie
Toyota logicky věnovala úsilí oblastem, které potřebovaly „omladit“ nejvíce, což je na faceliftu RAV4 krásně vidět. Například soubor bezpečnostních systémů Safety Sense – jeho protikolizní systém teď funguje nejen v přímém směru, ale umí zasáhnout i v případě, že se nepředvídaná překážka objeví i uprostřed zatáčky, jako tomu je třeba při odbočování na ostrých křižovatkách. Stejně tak umí zabránit kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování na křižovatce doleva.
Kromě klasického asistentu jízdy v pruzích se teď asistent řízení umí vyhýbat chodcům, kteří vběhnou do vozovky. Plug-in hybridní verze pak umí stejným způsobem rozeznávat kromě chodců také jízdní kola a vozidla.
Výše zmíněný přístrojový displej teď nabízí také větší možnosti konfigurace a je dostupný ve všech variantách s výjimkou té základní, která má menší, 7palcový displej. Řidič si tak může navolit, které podle jeho uvážení důležité funkce chce mít na očích, jsou tu však i čtyři předvolby Casual, Smart, Sport a Tough.
Součástí nového infotainmentu je i systém Smart Service, který přináší spoustu dálkově ovládaných funkcí – od osvětlení vozu přes odemykání, zamykání nebo klimatizování.
Vizuální změny jsou minimální

Vizuální změny Toyoty RAV4 jsou naprosto minimální, částečně proto, že to nebylo příliš potřeba. Přibyla tedy jen nová grafika LED svítilen a nová provedení litých kol. K zásadním změnám nedošlo ani na poli motorizací
Po stránce vnějšího designu oblíbené SUV zůstalo prakticky stejné – částečně proto, že k nim došlo v rámci „mírného“ faceliftu v roce 2021, konkrétně šlo o modernizované LED svítilny a pár nových provedení litých kol. Jedinou zásadní změnou tedy je snad jen příplatkový lak Platinum White Pearl, který lze kombinovat s dvoubarevným provedením, kdy střecha je v barvě Midnight Black Metallic.
Motorizace
Nabídka pohonných jednotek zůstává prakticky stejná – začíná se u 2,0l o výkonu 175 koní, a to buď s šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem, kde u obou převodovek existuje ještě možnost příplatku za pohon všech kol.
O stupínek výš je potom větší benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru kombinovaný s hybridním pohonem. Tady se začíná na výkonu 218 koní u verze s předním pohonem, „čtyřkolka“ má výkon o čtyři koně vyšší. Vrcholem je pak varianta o výkonu 306 koní a ta už má pohon všech kol v základu.
Všechny výkonové varianty této motorizace jsou potom spárovány s bezestupňovou převodovkou CVT. Modernizovaný typ RAV4 se začne vyrábět ve třetím kvartálu tohoto roku.