Hlavní obsah

Toyota RAV4 se dočkala faceliftu. Úspěšné SUV prodělalo změny zejména v interiéru

Foto: Toyota

Úspěšný model Toyoty se dočkal faceliftu. Vizuální změny by však člověk hledal pod lupou, Toyota se soustředila zejména na interiér a palubní systémy

Současná generace Toyoty RAV4 je na trhu už čtyři roky, což pro výrobce znamená jediné – model je v polovině svého „funkčního období“ a je potřeba jej trochu osvěžit. Toyota má evidentní zájem na tom, aby typ RAV4 šel s dobou, a tak modernizovaná verze dostává zbrusu nové digitální displeje v interiéru, vylepšení však doznají i bezpečnostní systémy.

Článek

Toyota RAV4 se nachází uprostřed svojí páté generace – ta první se začala prodávat v roce 1994 a tato na svou dobu terénní stylovka vydržela ve výrobě šest let. S každou další generací typ RAV4 pochopitelně rostl a z kompaktního „teréňáku“ se stalo velké, téměř rodinné SUV – i přesto však vozu zůstalo něco z jeho terénního charakteru.

Nejvíce novinek přichází uvnitř

Foto: Toyota

Facelift Toyoty RAV4 se soustředil především na interiér, konkrétně na přístrojový displej, displej informačně-zábavního systému a na také na palubní systémy. Řidič si nově bude moci navolit složení digitální „kapličky“ přístrojů

Tady opravdu nemá cenu to zbytečně natahovat a naše čtenáře dlouze napínat – hlavní změny u faceliftu páté generace Toyoty RAV4 se odehrávají v interiéru, což je v zásadě logický krok vzhledem k futuristickému vnějšímu designu auta.

Řidiče jako první věc zaujme digitální displej o úhlopříčce 12,3 palce, který prosvítá zpoza tříramenného volantu a zobrazuje klíčové jízdní informace. Vedle něj pak nelze přehlédnout dotykový displej informačně-zábavního systému ve stylu tabletu, který se pyšní úhlopříčkou 10,5 palce.

Aktualizovaný informačně-zábavní systém si už v základu „rozumí“ s aplikacemi Android Auto nebo Apple CarPlay, disponuje navigací na bázi cloudu, a může se tak průběžně aktualizovat – a to jak z hlediska obecných dat, tak i z hlediska aktuální dopravní situace. Navigace má také přehled o podmínkách na dálničních úsecích nebo o nízkoemisních zónách.

Další užitečné technologie

Toyota logicky věnovala úsilí oblastem, které potřebovaly „omladit“ nejvíce, což je na faceliftu RAV4 krásně vidět. Například soubor bezpečnostních systémů Safety Sense – jeho protikolizní systém teď funguje nejen v přímém směru, ale umí zasáhnout i v případě, že se nepředvídaná překážka objeví i uprostřed zatáčky, jako tomu je třeba při odbočování na ostrých křižovatkách. Stejně tak umí zabránit kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování na křižovatce doleva.

Kromě klasického asistentu jízdy v pruzích se teď asistent řízení umí vyhýbat chodcům, kteří vběhnou do vozovky. Plug-in hybridní verze pak umí stejným způsobem rozeznávat kromě chodců také jízdní kola a vozidla.

Výše zmíněný přístrojový displej teď nabízí také větší možnosti konfigurace a je dostupný ve všech variantách s výjimkou té základní, která má menší, 7palcový displej. Řidič si tak může navolit, které podle jeho uvážení důležité funkce chce mít na očích, jsou tu však i čtyři předvolby Casual, Smart, Sport a Tough.

Součástí nového infotainmentu je i systém Smart Service, který přináší spoustu dálkově ovládaných funkcí – od osvětlení vozu přes odemykání, zamykání nebo klimatizování.

Vizuální změny jsou minimální

Foto: Toyota

Vizuální změny Toyoty RAV4 jsou naprosto minimální, částečně proto, že to nebylo příliš potřeba. Přibyla tedy jen nová grafika LED svítilen a nová provedení litých kol. K zásadním změnám nedošlo ani na poli motorizací

Po stránce vnějšího designu oblíbené SUV zůstalo prakticky stejné – částečně proto, že k nim došlo v rámci „mírného“ faceliftu v roce 2021, konkrétně šlo o modernizované LED svítilny a pár nových provedení litých kol. Jedinou zásadní změnou tedy je snad jen příplatkový lak Platinum White Pearl, který lze kombinovat s dvoubarevným provedením, kdy střecha je v barvě Midnight Black Metallic.

Motorizace

Nabídka pohonných jednotek zůstává prakticky stejná – začíná se u 2,0l o výkonu 175 koní, a to buď s šestistupňovým manuálem, nebo bezestupňovým automatem, kde u obou převodovek existuje ještě možnost příplatku za pohon všech kol.

O stupínek výš je potom větší benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru kombinovaný s hybridním pohonem. Tady se začíná na výkonu 218 koní u verze s předním pohonem, „čtyřkolka“ má výkon o čtyři koně vyšší. Vrcholem je pak varianta o výkonu 306 koní a ta už má pohon všech kol v základu.

Všechny výkonové varianty této motorizace jsou potom spárovány s bezestupňovou převodovkou CVT. Modernizovaný typ RAV4 se začne vyrábět ve třetím kvartálu tohoto roku.

Načítám