Článek
Návštěva polské metropole nabídla jednu z prvních příležitostí prohlédnout si novou Toyotu Camry na vlastní oči. Spokojit jsme se museli s jediným předprodukčním kusem – pořád je to horké zboží, vždyť sériová výroba odstartuje v létě a první kusy se na českých cestách objeví až před koncem letošního roku. Přesto jsme měli dostatek času zjistit, co všechno se změnilo. A není toho vůbec málo!
Tvář konceptu
Toyota s posledními modely vyrazila vstříc extravagantnímu stylu. Už nové C-HR vypadá jako odvážný koncept pro rok 2030, v podobném duchu se nese i vzhled deváté generace Camry. Rozmáchlá příď má připomínat žraloka kladivouna, poznávacím znamením novinky jsou úzké, ostře zalomené diodové světlomety.
Pro sedan typická silueta zůstává. Auto má dokonce stejný rozvor, díky převisům je však o pětatřicet milimetrů delší. Camry se nabízí výhradně jako hybrid, jehož spotřebu krom jiného snižují i ty nejmenší aerodynamické detaily. Nová generace má například zkosenější přední sloupky nebo decentnější kliky dveří. Dokonce i stěrače se posunuly o něco níže, aby je zakrývala kapota a vzduch tudy obtékal snáze.
Hybrid popáté
Hybridní pohon je synonymem značky Toyota a deváté Camry není výjimkou. Vlajkový sedan dostal jeho pátou generaci, která má novou bipolární li-ion baterii, ale také přepracovaný elektromotor, generátor i převodovku. Slibuje tak nižší interní ztráty, kompaktnější rozměry i nižší hmotnost.
Srdcem toho celého je 2,5litrový čtyřválec, který v kombinaci s elektřinou dodává maximální výkon 231 koní, tedy o šest procent více než dříve. S novým pohonem je vůz mrštnější – stovku pokoří za 7,9 sekundy (o čtyři desetinky méně než předchůdce), přesto pořád slibuje sympatickou spotřebu 5,1 l/100 km.
Moderně, elegantně
Změny v kabině jsou rovněž vítané. S prvním usednutím na vás dýchne příjemná atmosféra podtržená volbou kvalitnějších materiálů. Nezapracovalo se však jen na zpracování, ale i celkovém uspořádání. Středová obrazovka už netrčí výrazně nad přístrojovou desku, ale je její součástí. Designová plastická část na přístrojovce má pak připomínat hmatník kytary. Sezení vpředu je pohodlné, ergonomie na velmi dobré úrovni. S výškou 178 cm nemám problém ani vzadu, basketbalistům ale pořád bude o něco příjemnější cestování v nafouklejším Superbu.
Standardně má Camry v kapličce sedmipalcový TFT displej. Ve vyšších verzích je nahrazen 12,3″ přístrojovým štítem, stejnou velikost má i středová obrazovka infotainmentu. Ten je připojen k internetu, takže vestavěná navigace má bezprostřední informace o dopravě a všechny aktualizace probíhají bezdrátově. Nejvýraznější technologickou novinkou je ale určitě digitální klíček. Pro vstup a nastartování vám stačí mobilní aplikace, přes kterou může přístup do auta sdílet až pět uživatelů. Ale nebojte, k dispozici je pořád i klíček klasický.
Poslední svého druhu
Toyota během prezentace několikrát zdůraznila, že Camry je v Evropě posledním autem svého druhu. Žádná jiná mainstreamová značka už tradiční sedan této kategorie nenabízí, obdobnou konkurenci najdeme až v segmentu prémiovém. Zároveň byste v dané třídě nenašli žádné jiné auto s hybridním pohonem.
Jak jsme si řekli v úvodu, devátá generace Camry přijede na český trh před koncem roku, předobjednávky odstartují na jaře. Do té doby se dozvíme i kompletní ceník. Dosluhující Camry u nás zpravidla stálo kolem milionu, teď ale vůz pořídíte v akci za výrazně sympatičtějších 840 000 Kč. Lehce nad jedním milionem bude dle nás startovat i ceník modernější a vybavenější novinky.