Článek
Nový Fiat Grande Panda bude větším sourozencem současné Pandy, přesto se jeho délka pořád vejde do čtyř metrů. Přijede coby mild-hybrid (nejspíš s elektrifikovanou benzinovou dvanáctistovkou koncernu Stellantis), ale také jako elektromobil se 44kWh baterií a dojezdem až 320 kilometrů.
A právě druhého pohonu se týká i zajímavá maličkost, které si při debutu vozu hodně lidí vůbec nevšimlo. Grande Panda má totiž integrovaný spirálový kabel pod kapotou pro pomalé AC nabíjení, který je k dispozici se základní 7kW nabíječkou.
Díky tomu vám odpadá starost s vyndáváním samostatného kabelu ze zavazadlového prostoru, nemusíte jej pokaždé zasouvat do konektoru a hlavně není nutné ho pokaždé očisťovat, protože se třeba zanesl o nepořádek na silnici. Řidičům tak tento chytrý nápad Fiatu ušetří čas i nervy.
Zajímavé je, že s myšlenkou integrovaného kabelu přichází Fiat jako první automobilka na světě, dokonce si toto řešení nechala patentovat. Se zabudovanými pomocníky v autech se dnes nesetkáváme tak často, někdy nás ale hravost tvůrců překvapí. V nedávné době to byl například Chrysler Pacifica s vestavěným vysavačem na drobný nepořádek.
Grande Panda chce kromě výše zmíněného prvku oslovit zákazníky i dalšími zajímavostmi. Třeba funky interiérem z recyklovaných materiálů, chytrou středovou konzolou a nespočtem úložných prostor. A také je přislíbena sympatická základní cenovka. Na ni už nebudeme muset čekat dlouho, příjezd novinky na český trh se očekává co nevidět.