Hlavní obsah

Tohoto detailu si při představení nového fiatu skoro nikdo nevšiml. Chytrý nápad odstranění jednu z nejotravnějších věcí elektromobilů

Foto: Fiat

Nabídka italského Fiatu se brzy rozroste o nový model Grande Panda. Podrobnosti nám sice prozradil už před několika měsíci, jednoho sympatického detailu jsme si ale nevšimli.

Článek

Nový Fiat Grande Panda bude větším sourozencem současné Pandy, přesto se jeho délka pořád vejde do čtyř metrů. Přijede coby mild-hybrid (nejspíš s elektrifikovanou benzinovou dvanáctistovkou koncernu Stellantis), ale také jako elektromobil se 44kWh baterií a dojezdem až 320 kilometrů.

A právě druhého pohonu se týká i zajímavá maličkost, které si při debutu vozu hodně lidí vůbec nevšimlo. Grande Panda má totiž integrovaný spirálový kabel pod kapotou pro pomalé AC nabíjení, který je k dispozici se základní 7kW nabíječkou.

Foto: Fiat

S touto vychytávkou je nabíjení zase o něco snazší.

Díky tomu vám odpadá starost s vyndáváním samostatného kabelu ze zavazadlového prostoru, nemusíte jej pokaždé zasouvat do konektoru a hlavně není nutné ho pokaždé očisťovat, protože se třeba zanesl o nepořádek na silnici. Řidičům tak tento chytrý nápad Fiatu ušetří čas i nervy.

Foto: Fiat

Grande Panda je sice městským autem, působí ale mimořádně robustně.

Zajímavé je, že s myšlenkou integrovaného kabelu přichází Fiat jako první automobilka na světě, dokonce si toto řešení nechala patentovat. Se zabudovanými pomocníky v autech se dnes nesetkáváme tak často, někdy nás ale hravost tvůrců překvapí. V nedávné době to byl například Chrysler Pacifica s vestavěným vysavačem na drobný nepořádek.

Grande Panda chce kromě výše zmíněného prvku oslovit zákazníky i dalšími zajímavostmi. Třeba funky interiérem z recyklovaných materiálů, chytrou středovou konzolou a nespočtem úložných prostor. A také je přislíbena sympatická základní cenovka. Na ni už nebudeme muset čekat dlouho, příjezd novinky na český trh se očekává co nevidět.

Načítám