Článek
První zveřejněné fotografie nové 3008 potvrzují, že třetí generace trochu změní charakter. Z víceméně klasicky tvarovaného kompaktního SUV se totiž stává sportovněji střižené kupé-SUV se svažující se střechou. Peugeot mu říká SUV fastback.
Peugeot ale novinku vybavil i dalšími zajímavými detaily, například výraznou přídí s úzkými světlomety, na které směrem dolů navazují tři proužky denního LED svícení. Záď pak kromě dynamické linie střechy zaujme malým oknem a nápadným střešním spoilerem. Světla jsou opět poměrně úzká.
Už dříve nám výrobce nabídl pohled do interiéru, v němž najdeme modernizované provedení konceptu i-Cockpit. To v mnoha ohledech navazuje na současné uspořádání kabin aktuálních peugeotů, přináší ale také několik novinek. Detailně rozebrané je najdete v tomto článku.
Peugeot novou 3008 ukázal v elektrické verzi e-3008. Základem vozu by měla být nová platforma STLA Medium (u 3008 je použita premiérově), která se opírá o 400voltovou elektrickou architekturu, a podle koncernu některé modely na ní postavené nabídnou údajně dojezd přes 700 kilometrů - půjde o vozy vybavené 98kWh baterií. Auta se standardní kapacitou akumulátoru (hodnotu zatím neznáme) mají na jedno nabití ujet přes 500 km.
Stellantis dále vyzdvihuje schopnost některých modelů jezdit za méně než 14 kWh na 100 km a rychlé nabíjení - z 20 na 80 procent má v ideálním případě (a zřejmě u menší baterie) zabrat jen 27 minut.
Platforma také umožňuje dvoumotorový pohon. S jedním elektromotorem budou vozy předokolkami, se dvěma jednotkami nabídnou pohon všech kol. Výkony se mají pohybovat od 160 kW (218 k) do 285 kW (387 k).
A teď ta dobrá zpráva. Třetí generace 3008 nedorazí jen jako elektromobil, Peugeot chystá také hybridní a plug-in hybridní varianty.
Na oficiální specifikace Peugeotu 3008 si ale ještě budeme muset několik dní počkat. Kompletní odhalení se uskuteční 12. září ve francouzském Sochaux, a to ve zmodernizované továrně, kde se bude novinka vyrábět.