Článek
Nový Forester sice opět nabízí prakticky tvarovanou karoserii, spousta detailů se ale změnila. Vůz dostal odlišně pojatou masku chladiče, na niž přímo navazují přední světlomety. Jinak pochopitelně vyhlížejí i zadní svítilny, ještě víc však zaujme nové provedení D-sloupků.
Na předchůdce novinka navazuje štědrým prosklením nebo „vyboulenými“ blatníky, které podtrhují dojem robustnosti.
Rozměry se změnily decentně. Nový Forester na délku měří 4 656 milimetrů (nárůst 16 mm), široký je 1 829 mm (+14 mm) a vysoký 1 730 mm (bez změny). Rozvor zůstal na stejných 2 670 milimetrech.
Auto stejně jako současná generace využívá platformu Subaru Global Platform, výrobce se však chlubí, že se mu povedlo o deset procent zlepšit torzní tuhost.
Protože Subaru novinku představilo ve Spojených státech amerických, máme zatím informace pouze o pohonné soustavě pro severoamerický trh. Forester tam bude k dispozici s 2,5litrovým plochým čtyřválcem o výkonu 183 koní (135 kW) a točivém momentu 241 Nm. Standardem je převodovka Lineartronic CVT a nechybí ani pohon všech kol. V roce 2026 by měl Forester dorazit jako hybrid.
U nás se Forester prodává s elektrifikovaným pohonem (e-Boxer) už nyní, konkrétně jde o plochý dvoulitr, který ještě podporuje elektromotor.
Výraznou proměnou prošel interiér, jenž zaujme především 11,6palcovým dotykovým displejem. I když ale kabina vypadá moderněji, základní koncepce se podobá předchůdci, takže se můžeme spolehnout na nízko uloženou palubní desku, skvělý výhled, parádní přístup k sedadlům v obou řadách nebo nadprůměrnou prostornost.
V Subaru se samozřejmě zaměřili i na bezpečnost, takže nový Forester dostane modernizovaný systém EyeSight, který byl doplněn o další kameru umístěnou za čelním sklem.
K prodejcům ve Spojených státech amerických by nový Forester měl dorazit na jaře příštího roku. O uvedení na evropský trh zatím informace nemáme.