Článek
Designéři Audi mají patent neskutečně krásné kombíky. Už současná generace A6 Avant je elegance sama (dokonce i když si obuje holínky nebo sprinterské tretry), připravovaný elektřinou poháněný nástupce A6 e/tron vám ale vytře zrak a vyrazí dech svými propracovanými a ladnými tvary.
Nová doba, pane vrchní
Celým jménem Audi A6 e-tron Avant Concept ve velkém vychází z typu A6 Sportback e-tron Concept, který automobilka představila v roce 2021 v Šanghaji. Výrobce dokonce potvrdil, že nejde o žádné jednorázové designové cvičení, ale o předzvěst sériového modelu – dokonce mluví o uvedení elektrické A6 už v roce 2024.
Jsou dvě věci, které v Ingolstadtu opravdu umí – design interiérů a skvělé kombíky a koncept A6 e-tron Avant oboje splňuje. Dominantou přídě je široká přední maska, která však v tomto případě z pochopitelných důvodů nemá výrazné vstupy vzduchu. Tu pak doplňují nízké a do stran protažené světlomety s technologií Matrix LED a OLED.
Poznávacím znakem většiny kombíků je jejich silueta – a ta se Audi povedla na jedničku. Splývavá linie střechy postupně klesající k zadnímu oknu dává vozu eleganci, zatímco vystouplé blatníky působí svalnatým dojmem. Prolisy ve spodní zhruba třetině boků potom vůz opticky odlehčují.
Záď je v podstatě klasické Audi dvacátých let 21. století – nechybí tedy zadní lampy sjednocené do jednoho pruhu, táhnoucího se od jednoho rohu do druhého. Nelze přehlédnout výrazný difuzor, jako třešnička na dortu je tu potom decentní spoiler.
Samozřejmě jde o koncept, takže tu jsou obří nízkoprofilová kola – konkrétně 22palcová, vzhledem k současným módním trendům a dnešním pokročilým technologiím se mohou do výroby bez problému dostat alespoň „dvacítky“.
A6 e-tron Avant je také pořádný kus auta – na délku má koncept skoro pět metrů (4,96 metru), šířka je 1,96 metru, přitom výška činí pouhých 1,44 metru. Design vozu je pak navržen nejen s ohledem na estetiku, ale také na aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu je velmi slušných 0,24, což je de facto stejná hodnota jako u produkčního typu e-tron GT.
Platforma PPE – mnohostrannost a variabilita
Logickým krokem pro elektrický typ A6 Avant je zbrusu nová platforma PPE, tedy Premium Platform Electric. Jde o modulární platformu pro elektromobily, kterou Audi vyvíjí společně s Porsche a která se liší od platformy MEB mateřského koncernu VW. Jedním z prvních vozů na této platformě by mělo podle všeho být elektrické Porsche Macan.
Už samotná platforma PPE byla uzpůsobena tak, aby vyhovovala využití při každodenním provozu, a to i na dlouhé vzdálenosti. Výsledek? V závislosti na karosářské a výkonnostní verzi nabídne elektrický typ A6 Avant podle metodiky WLTP dojezd až 700 km.
Působivý výkon a skvělý dojezd
Tento vyspělý elektrický pohon samozřejmě disponuje rychlonabíjením. Co to znamená v praxi? Pokud se začne do mysli vkrádat tzv. dojezdová úzkost, umí ji 800V systém o nabíjecím výkonu až 270 kW odbourat během deseti minut – za tuto dobu totiž přibude „v nádrži“ dojezd circa 300 km. Tedy jedno „kafe a cigáro“, jak se lidově říká. Z 5% kapacity na 85 % se potom A6 e-tron Avant umí dostat za 25 minut.
O pohon se potom postarají hned dva elektromotory o celkovém výkonu až 476 koní společně s točivým momentem 800 Nm. To by mělo umožnit tomuto luxusnímu rodinnému dostavníku sprint z klidu na stovku za působivé 4 sekundy, takže tenhle kombík bude nejen krásný, ale i pěkně svižný. Tak už aby tu byla jeho sériová verze!