Článek
Také nesnášíte reklamy? Valí se na nás ze všech obrazovek, z televizí, počítačů a mobilů, dokonce i z němých billboardů a plakátů na nás hlasitě pořvávají, ať si koupíme další blbost, co nechceme. Pořady v televizi se staly vlastně jen takovou výstelkou mezi reklamními bloky a mnoho počítačových myší přišlo o život při klikání na tlačítko „přeskočit“. NESNESITELNÉ!
Ale nebojte, možná bude brzy ještě hůř – automobilky totiž hledají cesty, jak najít jiné zdroje příjmů, když už výroba a prodej aut tolik nevynáší. A reklamy v automobilech mohou být jednou z nich. Co třeba kdyby vám na obrazovce vyskočila reklama na známý fast food řetězec, když s rodinou na výletě přemýšlíte, kde se po cestě stavíte na oběd? Nebo co kdyby se nabídla nejbližší benzinka jisté značky právě ve chvíli, kdy na vás mrkne hladové oko?
Přerušujeme tento článek reklamní upoutávkou na automobilový web Garáž.cz, který denně přináší nejdůležitější testy a novinky ze světa automobilů. Čtěte právě teď Garáž.cz!
Mohlo by to být šikovné (aspoň tak vám to budou automobilky podávat), ale pro uživatele to bude spíš pekelně otravné. Ten druhý případ zatím prokazuje Jeep, který svým americkým zákazníkům touto cestou tlačí reklamu na zakoupení prodloužené záruky. Na obrazovce infotainmentu se objeví okýnko s reklamním textem, které musíte zavřít ťuknutím prstem na malinký křížek v pravém horním rohu. A totéž děláte při každém zastavení vozu, protože reklama se objevuje znovu a znovu a znovu… A znovu!
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/nO1SBfAluiBtfltnHCTLfpO/8a26/jeep.jpeg?fl=cro,0,0,2500,1407%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Reklama Jeepu nadepsaná „Zakupte si klid mysli“, která na vás vyskočí při každém zastavení, je opravdu výsměch.
Podle vyjádření automobilky šlo prý o softwarovou chybu, která se vyskytla jen u některých vozů a jen v určitém období. Ale protože se už podobný případ v minulosti opakoval, není to asi úplně náhoda. A hlavně to ukazuje dystopickou vizi budoucnosti, kdy by se podobný balast mohl objevovat ve vašem autě po tunách – tedy pokud byste si nepřiplatili každý měsíc za verzi bez reklam…
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_m2_A/kcuj4damOBEJa7a8BeNrhu/8226/tesla-cybercab.png?fl=cro,0,0,2048,1365%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Žádný volant a velká obrazovka. Už se vidíte, jak při jízdě v autonomním autě budete v klidu dohánět oblíbené seriály? Kdepak, budou do vás lít reklamy!
Že je to nesmysl? No, to jsme si v případě systému předplatného za funkce, které v autě už stejně máte namontované z výroby (třeba vyhřívané sedačky apod.), mysleli také, jenže stejně se jej některé značky pokusily uvést do reality. Proti tomu se ale zvedla obrovská vlna nevole zákazníků a všichni zase rychle vycouvali. A doufáme, že v případě reklam by to dopadlo stejně. To však nezabrání marketingovým oddělením automobilek to neustále zkoušet, dokud nepovolíme…