Hlavní obsah

Tohle auto chceme! Kia modernizovala svou nádhernou vlajkovou loď s pohonem, který Češi milují

Foto: Kia

Jihokorejské BMW řady 5 neboli Kia K8, dříve známá jako Kia Cadenza, je tu ve své vylepšené verzi. Přestože jde o facelift tohoto luxusního sedanu, změny odpovídají spíše nové generaci. Navíc auto mimo benzinového šestiválce nabízí ještě jeden pohon, který Češi doslova milují.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pozici prémiové limuzíny vyšší střední třídy automobilky Kia dříve zastával na některých trzích model Cadenza, v Koreji pojmenovaný jako K7. S novou generací ovšem došlo ke sjednocení na K8, která se nyní dočkala masivního faceliftu.

Foto: Kia

Kia K8 před faceliftem nám přídí trochu připomíná poslední evropský Ford Mondeo.

Už z vnějšku nepůsobí jako poslední Ford Mondeo, ale v černé barvě spíše jako večerní limuzína Batmana do společnosti. A vzhledem k tomu, že jde o přímou konkurenci BMW řady 5, to vypadá, že Němci mají vážného rivala.

Příď bez typického grilu chladiče zdobí krajní vertikální adaptivní diodové světlomety (takže připomíná elektrickou vlajkovou loď EV9), logo už není v nárazníku, ale na kapotě, zatímco vzadu najdeme sjednocený LED pás zadních světel. A co ještě je pozitivní? Už žádné falešné koncovky výfuku!

Uvnitř luxusního interiéru najdeme přepracované ovládání klimatizace umístěné pod středovou ventilací, více měkčených materiálů, dvě nabíječky mobilů nebo ambientní diodové osvětlení.

Vzadu jsou poté podsvícené přezky bezpečnostních pásů, zadní sedadla mají výhřev i ventilaci, přičemž posádku celkově chrání 10 airbagů.

Foto: Kia

Kabina K8 má skutečně prémiový nádech i výbavu.

Základním motorem je 2,5litrový benziňák naladěný na 198 koní, vrcholem je pak 300koňový 3,5litrový šestiválec. Ten se navíc prodává i jako čtyřkolka, což dřívější Cadenza s výhradním předním pohonem nenabízela. Převodovka je pouze automatická osmirychlostní.

Alternativně pod kapotou pracuje hybridní šestnáctistovka naladěná na 180 koňských sil, ovšem českého zákazníka by nejvíce mohl zajímat 3,5litrový šestiválec spalující jak benzin, tak LPG! Má sice „jen“ 240 koní, takže o 60 koní méně než jeho ryze benzinový sourozenec, ale zase bude jezdit nejméně o polovinu levněji.

Cenově navíc základní Kia K8 stojí v přepočtu asi 630 000 Kč, zatímco nejvyšší specifikace 873 000 Kč, ovšem jde o přepočet z jihokorejských cen. A tím se dostáváme k tomu, proč si o tomhle autě v Evropě můžeme nechat asi jen zdát.

Zatím totiž debutovalo jen doma, přičemž jeho rozšíření na jiné trhy není vyloučené, ovšem Evropa v hledáčku Kie pro zacílení luxusního sedanu pravděpodobně nebude. A kdyby ano, rozhodně by K8 nestála tak málo, co v Koreji. Což je škoda, protože nám by se tohle auto vážně líbilo!

Nehledě na peníze bych si vybrala/a?
BMW řady 5.
18,2 %
Kia K8.
37,5 %
Radši ani jedno.
44,3 %
Celkem hlasovalo 2876 čtenářů.
Načítám