Článek
Už je to přibližně rok, co se světu představil kontroverzně vypadající luxusní elektromobil BMW i7. Mnichovská značka na autosalonu v Šanghaji odhaluje očekávanou vrcholnou variantu modelu, která nejmodernější vlajkovou sedmičku posouvá na novou úroveň. S oficiálním pojmenováním BMW i7 M70 xDrive je nejvýkonnějším elektrickým bavorákem všech dob a slibuje celkově vylepšenou jízdní dynamiku, komfort i individualizaci pro ještě větší exkluzivitu.
A rovnou pojďme k tomu nejdůležitějšímu. Nová „i-sedmička“ M70 je novým významným milníkem pro sportovní divizi BMW M. Inženýři nepřetržitě zdokonalují technologie moderního elektrického pohonu BMW eDrive páté generace a v i7 M70 představují nejvýkonnější elektromotor všech dob. Má šest buzených cívek namísto obvyklých tří a díky tomu je o 25,5 procenta silnější než jednotka v dosavadní vrcholné i7 xDrive60, výsledkem je jeho maximální výkon 489 koní (360 kW).
Tento nejvýkonnější elektromotor bude pohánět zadní nápravu verze M70, zatímco přední kola bude roztáčet elektromotor o 258 koních (190 kW). Elektrická čtyřkolka díky tomu vyvine kombinovaný výkon 660 koní (485 kW) a točivý moment 1015 newtonmetrů. S aktivací jedné z funkcí M Launch Control nebo M Sport Boost pak dosáhne až na 1100 newtonmetrů.
Zdrcující rychlost s instantním točivým momentem bude pro budoucí majitele velké limuzíny jistě lákavá. V Mnichově si však současně uvědomují, že u elektromobilů je zásadní maximální dojezd. Nejnovější i7 je vybavena vysokonapěťovým akumulátorem s využitelnou kapacitou 101,7 kWh a slibuje nejdelší dojezd až 560 kilometrů (WLTP).
Novinkou BMW i7 M70 xDrive je i praktická funkce Max Range. Díky selektivnímu omezení výkonu, maximální rychlosti a některých komfortních funkcí umí prodloužit dojezd o přibližně 15 až 25 procent. S maximálním stejnosměrným nabíjecím výkonem 205 kW pak umí během pouhých 10 minut prodloužit dojezd o až 170 kilometrů. Nabíjení střídavým proudem pracuje s výkonem až 22 kW.
Nejrychlejší sedmička zrychlí z nuly na stovku za strhujících 3,7 sekundy a po Autobahnu může pelášit maximální rychlostí 250 km/h. Současně je vybavena specifickým M podvozkem pro vylepšenou dynamiku i komfort. Adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách disponuje automatickou regulací světlé výšky a elektronicky ovládanými tlumiči se specifickou hydraulikou. Standardem jsou také výkonné brzdy, aktivní řízení s adaptivními stabilizátory i aktivní stabilizací náklonu.
Už tak bohaté možnosti individualizace se díky továrnímu programu BMW Individual u nové vlajkové i7 M70 rozšiřují také o nové exkluzivní M barvy a matné laky „Frozen“. Lákadlem pro nejnáročnější zákazníky bude i nová dvoubarevná kombinace spojující měděnou Liquid Copper a černou Sapphire Black.
Opravdu významnou novinkou v luxusním interiéru pak bude modernější infotainment iDrive 8.5 s funkcí QuickSelect a vylepšenou strukturou menu. Ten by konečně mohl být uživatelsky přívětivější.
Mnichovská značka připravuje uvedení novinky na trh ve druhé polovině letošního roku. Spolu s odhalením vlajkové varianty svého nejluxusnějšího elektromobilu však zatím nezveřejnila plánovanou základní cenu. Momentálně můžeme jen připomenout, že česká základní cena za elektrickou limuzínu BMW i7 začíná od 3 552 900 Kč.
Přesvědčila by vás výkonnější varianta M70 ke koupi natolik, abyste akceptovali zvláštní design, nebo byste raději šli ke konkurenci?