Hlavní obsah

To nejlepší, co BMW umí: Nový nejvýkonnější elektrický bavorák má 660 koní a stovku dá za 3,7 s

Foto: BMW

Šanghajský autosalon je v plném proudu a mezi nejvýznamnějšími novinkami je také nová vlajková limuzína z Mnichova. Vrcholné BMW i7 M70 xDrive je dosud nejsilnějším elektrickým bavorákem a zaujme vysokým výkonem, zdrcující dynamikou i rozšířenou individualizací pro nejnáročnější zákazníky.

Článek

Už je to přibližně rok, co se světu představil kontroverzně vypadající luxusní elektromobil BMW i7. Mnichovská značka na autosalonu v Šanghaji odhaluje očekávanou vrcholnou variantu modelu, která nejmodernější vlajkovou sedmičku posouvá na novou úroveň. S oficiálním pojmenováním BMW i7 M70 xDrive je nejvýkonnějším elektrickým bavorákem všech dob a slibuje celkově vylepšenou jízdní dynamiku, komfort i individualizaci pro ještě větší exkluzivitu.

A rovnou pojďme k tomu nejdůležitějšímu. Nová „i-sedmička“ M70 je novým významným milníkem pro sportovní divizi BMW M. Inženýři nepřetržitě zdokonalují technologie moderního elektrického pohonu BMW eDrive páté generace a v i7 M70 představují nejvýkonnější elektromotor všech dob. Má šest buzených cívek namísto obvyklých tří a díky tomu je o 25,5 procenta silnější než jednotka v dosavadní vrcholné i7 xDrive60, výsledkem je jeho maximální výkon 489 koní (360 kW).

Foto: BMW

Elektrické BMW i7 M70 xDrive má nejsilnější elektromotor ze všech elektromobilů značky, sám o sobě totiž produkuje 489 koní.

Tento nejvýkonnější elektromotor bude pohánět zadní nápravu verze M70, zatímco přední kola bude roztáčet elektromotor o 258 koních (190 kW). Elektrická čtyřkolka díky tomu vyvine kombinovaný výkon 660 koní (485 kW) a točivý moment 1015 newtonmetrů. S aktivací jedné z funkcí M Launch Control nebo M Sport Boost pak dosáhne až na 1100 newtonmetrů.

Zdrcující rychlost s instantním točivým momentem bude pro budoucí majitele velké limuzíny jistě lákavá. V Mnichově si však současně uvědomují, že u elektromobilů je zásadní maximální dojezd. Nejnovější i7 je vybavena vysokonapěťovým akumulátorem s využitelnou kapacitou 101,7 kWh a slibuje nejdelší dojezd až 560 kilometrů (WLTP).

Foto: BMW

Lákadlem vrcholného BMW i7 M70 xDrive je dvoubarevná kombinace laku spojující odstíny Liquid Copper a Sapphire Black.

Novinkou BMW i7 M70 xDrive je i praktická funkce Max Range. Díky selektivnímu omezení výkonu, maximální rychlosti a některých komfortních funkcí umí prodloužit dojezd o přibližně 15 až 25 procent. S maximálním stejnosměrným nabíjecím výkonem 205 kW pak umí během pouhých 10 minut prodloužit dojezd o až 170 kilometrů. Nabíjení střídavým proudem pracuje s výkonem až 22 kW.

Nejrychlejší sedmička zrychlí z nuly na stovku za strhujících 3,7 sekundy a po Autobahnu může pelášit maximální rychlostí 250 km/h. Současně je vybavena specifickým M podvozkem pro vylepšenou dynamiku i komfort. Adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách disponuje automatickou regulací světlé výšky a elektronicky ovládanými tlumiči se specifickou hydraulikou. Standardem jsou také výkonné brzdy, aktivní řízení s adaptivními stabilizátory i aktivní stabilizací náklonu.

Foto: BMW

Příjemným vylepšením je nejnovější verze infotainmentu iDrive 8.5 s aktualizovanou strukturou menu.

Už tak bohaté možnosti individualizace se díky továrnímu programu BMW Individual u nové vlajkové i7 M70 rozšiřují také o nové exkluzivní M barvy a matné laky „Frozen“. Lákadlem pro nejnáročnější zákazníky bude i nová dvoubarevná kombinace spojující měděnou Liquid Copper a černou Sapphire Black.

Opravdu významnou novinkou v luxusním interiéru pak bude modernější infotainment iDrive 8.5 s funkcí QuickSelect a vylepšenou strukturou menu. Ten by konečně mohl být uživatelsky přívětivější.

Mnichovská značka připravuje uvedení novinky na trh ve druhé polovině letošního roku. Spolu s odhalením vlajkové varianty svého nejluxusnějšího elektromobilu však zatím nezveřejnila plánovanou základní cenu. Momentálně můžeme jen připomenout, že česká základní cena za elektrickou limuzínu BMW i7 začíná od 3 552 900 Kč.

Přesvědčila by vás výkonnější varianta M70 ke koupi natolik, abyste akceptovali zvláštní design, nebo byste raději šli ke konkurenci?

Jak se vám líbí BMW i7 M70?
Fascinuje mě, chci ji!
34 %
Se spalovákem bych ji bral.
23 %
Zavolejte vymítače ďábla, tohle je peklo!
43 %
Celkem hlasovalo 509 čtenářů.
Načítám