Článek
Původně mělo Audi R8 odejít spolu s Audi TT do motoristického nebe ke konci minulého roku, nicméně zvýšený zájem zákazníků přiměl automobilku sportovní model R8 udržet při životě ještě pár měsíců potom.
Vloni totiž prodeje R8 stouply o 49 procent z 1 068 na 1 591 kusů, ovšem stále to nebylo tolik, aby se tento sporťák zbavil samolepky nejpomaleji prodávaného globálního produktu značky Audi. Ostatně stačí se podívat na tabulku prodejů, kde jasně uvidíte, že zlaté časy měl model prodávaný v provedení Coupé a později i Spyder v roce 2008, kdy výrobce udal více než 5 000 kusů tohoto velmi drahého sporťáku. Potom ovšem prodeje začaly kolísavě padat.
Rok | Prodeje Audi R8 |
---|---|
2023 | 1 591 ks |
2022 | 1 068 ks |
2021 | 1 887 ks |
2020 | 1 651 ks |
2019 | 1 944 ks |
2018 | 2 760 ks |
2017 | 3 068 ks |
2016 | 2 878 ks |
2015 | 2 191 ks |
2014 | 2 222 ks |
2013 | 2 595 ks |
2012 | 2 536 ks |
2011 | 3 349 ks |
2010 | 3 166 ks |
2009 | 3 074 ks |
2008 | 5 016 ks |
2007 | 2 952 ks |
Konec tak přijít musel, proto definitivní umíráček modelu R8 zazvonil nyní, tedy koncem března 2024, kdy z výrobní linky závodu Audi v německém Heilbronnu sjel poslední kus. Konkrétně Coupé v barvě žlutá Vegas v edici Performance Quattro, která se pyšní exteriérovým paketem z uhlíkových vláken a 20palcovými koly.
Odchod Audi R8 nicméně znamená vážné ohrožení i pro atmosférický vidlicový desetiválec, jelikož o něj ještě letos přijde i sesterské Lamborghini Huracán. Jeho nástupce, který již skoro klepe na dveře, má totiž mít plug-in hybridní pohon s dvojitě přeplňovaným točivým benzinovým osmiválcem. V10 tak nejspíš definitivně končí…
A nástupce R8? Tak ten je v nedohlednu. Lamborghini před necelým rokem uvedlo, že vydělává dost peněz (hlavně díky Urusu) na to, aby si mohlo dovolit vlastní vývoj, takže už nepotřebuje pomoc od Audi. Výrobci z Ingolstadtu se čtyřmi kruhy v logu se tak vývoj nové R8 nevyplatí. Hovoří se však o elektrické náhradě, ale ne v dohledné době.
Zahrajte tedy requiem! Audi R8 to má za sebou, přičemž důvodem není jen klesající zákaznický zájem z důvodu vysoké ceny, ale i přísnější emisní limity. Nástupce nejspíš bude elektrický a zatím je v nedohlednu. Ovšem pokud přece jen o R8 máte zájem, tak mrkněte na Sauto.cz, pár kousků tam najdete!