Hlavní obsah

To je definitivní konec! Sportovní Audi R8 poháněné mocným V10 nezachránili ani zákazníci

Foto: Audi

Už jednou přežil svoji smrt, když měl vloni skončit, nicméně příval zákaznických objednávek mu prodloužil život. Řeč je o sportovním modelu Audi R8, který tu s námi byl od roku 2007. Po 17 letech tedy automobilka oznámila jeho konec, sice už podruhé, tentokrát ovšem definitivně.

Článek

Původně mělo Audi R8 odejít spolu s Audi TT do motoristického nebe ke konci minulého roku, nicméně zvýšený zájem zákazníků přiměl automobilku sportovní model R8 udržet při životě ještě pár měsíců potom.

Vloni totiž prodeje R8 stouply o 49 procent z 1 068 na 1 591 kusů, ovšem stále to nebylo tolik, aby se tento sporťák zbavil samolepky nejpomaleji prodávaného globálního produktu značky Audi. Ostatně stačí se podívat na tabulku prodejů, kde jasně uvidíte, že zlaté časy měl model prodávaný v provedení Coupé a  později i Spyder v roce 2008, kdy výrobce udal více než 5 000 kusů tohoto velmi drahého sporťáku. Potom ovšem prodeje začaly kolísavě padat.

RokProdeje Audi R8
20231 591 ks
20221 068 ks
20211 887 ks
20201 651 ks
20191 944 ks
20182 760 ks
20173 068 ks
20162 878 ks
20152 191 ks
20142 222 ks
20132 595 ks
20122 536 ks
20113 349 ks
20103 166 ks
20093 074 ks
20085 016 ks
20072 952 ks

Konec tak přijít musel, proto definitivní umíráček modelu R8 zazvonil nyní, tedy koncem března 2024, kdy z výrobní linky závodu Audi v německém Heilbronnu sjel poslední kus. Konkrétně Coupé v barvě žlutá Vegas v edici Performance Quattro, která se pyšní exteriérovým paketem z uhlíkových vláken a 20palcovými koly.

Odchod Audi R8 nicméně znamená vážné ohrožení i pro atmosférický vidlicový desetiválec, jelikož o něj ještě letos přijde i sesterské Lamborghini Huracán. Jeho nástupce, který již skoro klepe na dveře, má totiž mít plug-in hybridní pohon s dvojitě přeplňovaným točivým benzinovým osmiválcem. V10 tak nejspíš definitivně končí…

Foto: Audi

Audi R8 se nabízelo jako Coupé i Spyder, tedy v uzavřené a otevřené verzi.

A nástupce R8? Tak ten je v nedohlednu. Lamborghini před necelým rokem uvedlo, že vydělává dost peněz (hlavně díky Urusu) na to, aby si mohlo dovolit vlastní vývoj, takže už nepotřebuje pomoc od Audi. Výrobci z Ingolstadtu se čtyřmi kruhy v logu se tak vývoj nové R8 nevyplatí. Hovoří se však o elektrické náhradě, ale ne v dohledné době.

Zahrajte tedy requiem! Audi R8 to má za sebou, přičemž důvodem není jen klesající zákaznický zájem z důvodu vysoké ceny, ale i přísnější emisní limity. Nástupce nejspíš bude elektrický a zatím je v nedohlednu. Ovšem pokud přece jen o R8 máte zájem, tak mrkněte na Sauto.cz, pár kousků tam najdete!

Načítám