Článek
Propouštění se podle agentury AP netýká 56 000 dělníků v továrnách, kteří jsou členy odborů. O práci přijdou také někteří zaměstnanci v Indii. Firma poskytne propuštěným zaměstnancům řadu benefitů a pomoc při hledání nové práce.
Generální ředitel Jim Farley a předseda správní rady Bill Ford v e-mailu uvedli, že budování budoucnosti v oblasti elektromobility vyžaduje změnu prakticky všech aspektů dosavadního více než stoletého fungování automobilky. Proto se ruší některá pracovní místa a reorganizují a zjednodušují funkce v celém podniku. Firma zjistila, že její nákladová struktura není konkurenceschopná ve srovnání se společnostmi General Motors, Stellantis a Tesla. Už dříve uvedla, že jejím cílem je snížit roční strukturální náklady na spalovací vozy o tři miliardy USD (74,5 miliardy Kč).
Ford už provedl restrukturalizaci v Evropě, Asii a v Indii. Farley několikrát prohlásil, že společnost má příliš mnoho lidí a že potřebuje snížit náklady, aby mohla rychleji přejít na elektromobily. V červenci na konferenci po čtvrtletních výsledcích řekl, že společnost je příliš složitá a nemá konkurenceschopné náklady. Naopak v některých oblastech má příliš málo zaměstnanců.
Podle Farleye má Ford příliš mnoho verzí svých vozů se spalovacím motorem. Plánuje tedy vytvořit více modelů elektrických vozů se stejným základem a kapitálové výdaje v oblastech jako software, digitální displeje a systémy automatizovaného řízení. Ford pak reorganizuje své podnikání na tři divize – divizi elektromobilů, divizi užitkových vozů a divizi automobilů se spalovacím motorem.