Článek
Propouštění se podle agentury AP netýká 56 000 dělníků v továrnách, kteří jsou členy odborů. O práci přijdou také někteří zaměstnanci v Indii. Firma poskytne propuštěným zaměstnancům řadu benefitů a pomoc při hledání nové práce.
Generální ředitel Jim Farley a předseda správní rady Bill Ford v e-mailu uvedli, že budování budoucnosti v oblasti elektromobility vyžaduje změnu prakticky všech aspektů dosavadního více než stoletého fungování automobilky. Proto se ruší některá pracovní místa a reorganizují a zjednodušují funkce v celém podniku. Firma zjistila, že její nákladová struktura není konkurenceschopná ve srovnání se společnostmi General Motors, Stellantis a Tesla. Už dříve uvedla, že jejím cílem je snížit roční strukturální náklady na spalovací vozy o tři miliardy USD (74,5 miliardy Kč).
Ford už provedl restrukturalizaci v Evropě, Asii a v Indii. Farley několikrát prohlásil, že společnost má příliš mnoho lidí a že potřebuje snížit náklady, aby mohla rychleji přejít na elektromobily. V červenci na konferenci po čtvrtletních výsledcích řekl, že společnost je příliš složitá a nemá konkurenceschopné náklady. Naopak v některých oblastech má příliš málo zaměstnanců.

Obří náklady na přechod na elektromobilitu stojí místo tisíců zaměstnanců
Podle Farleye má Ford příliš mnoho verzí svých vozů se spalovacím motorem. Plánuje tedy vytvořit více modelů elektrických vozů se stejným základem a kapitálové výdaje v oblastech jako software, digitální displeje a systémy automatizovaného řízení. Ford pak reorganizuje své podnikání na tři divize – divizi elektromobilů, divizi užitkových vozů a divizi automobilů se spalovacím motorem.