Článek
Tesla převrátila automobilový trh naruby před dekádou, když uvedla první Model S, a nyní znovu, když u svých aut zavedla velmi agresivní cenovou politiku – její elektromobily tak odskočily ostatním elektrovozům (které musely rychle reagovat zlevňováním), navíc také velmi zdatně konkurují konvenčním autům. A to už spoustu lidí nutí k zamyšlení…
K tomuto kroku Teslu vedlo mnoho faktorů, které zahrnují nejen nepříznivý stav globální ekonomiky, ale také nájezd všech nových továren na plný výkon – Tesla prostě potřebuje vyrábět a prodávat, takže jí nevadí uskromnit se v maržích a vynahradit si to objemem prodejů.
A v této oblasti také uspěla, za loňský rok prodala po celém světě 1,81 milionu aut (z toho více než 1,7 milionu byly menší Model 3 a Y), takže je už v těsném závěsu za Audi (1,89 milionu, a to si meziročně polepšilo o 17 %). Toto srovnání je sice trochu zavádějící, protože výrobní kvalita Tesly není plně srovnatelná s prémiovými značkami, ale pro porovnání objemu prodejů nám poslouží skvěle.
Největší konkurent Tesly je totiž z Číny a jmenuje se BYD (Build Your Dreams). Tato „elektrifikovaná“ značka loni sice dodala zákazníkům 3 miliony aut (což je pro automobilku založenou v roce 2003 nový rekord), jenže „jen“ 1,4 milionu byly bateriové elektromobily, ostatní byly plug-in hybridy.
Tesla navíc nevypadá, že by ve svých ambicích chtěla polevit, na přelomu roku totiž uvedla dlouho očekávaný Cybertruck a intenzivně pracuje na vývoji nejlevnějšího modelu s cenovkou kolem 25 tisíc dolarů (v přepočtu 562 tisíc korun), který by mohl prodejům značky hodně pomoci – dočkat bychom se ho mohli již příští rok. Ale víte, jak to je s tím uváděním nových modelů u Tesly…