Článek
Ony zmíněné projekty by měly podpořit prodeje automobilky až o pět milionů vozů ročně. Generální ředitel značky však typicky nezacházel do podrobností, a chytře tak nechal celou automobilovou veřejnost, aby si zase jednou namáhala mozkové závity, co že to lidé z texaského města Austin mají za lubem.
„Rád bych zdůraznil, že pracujeme na zbrusu novém projektu se zbrusu novým designem, tomu bych se však raději věnoval zvlášť ve vlastní, k tomu určené akci,“ objasnil generální ředitel největšího výrobce elektromobilů na světě. „Rovněž ale pracujeme na dvou projektech, jež představíme v blízké budoucnosti a které, jak si troufám říct, budou poměrně vzrušující,“ dodal 51letý rodák z jihoafrického města Pretoria.
Musk ovšem neobjasnil, na které dva modely se přesně máme těšit – ani zda se jedná o automobilkou slibované facelifty modelů 3 a Y, nebo zda se bude jednat o zbrusu nové přírůstky ve vozovém parku Tesly.
Tesla Annual Shareholder Meeting 2023 https://t.co/YsihrVo3wi
— Tesla (@Tesla) May 15, 2023
Prozatím víme alespoň tolik, že facelift Tesly Model 3, který je známý pod interním označením Project Highland, se má představit ještě na podzim tohoto roku. Na facelift většího Modelu Y si podle všeho musíme počkat do konce roku příštího.
„Tyto dvě novinky budou ve svých segmentech o krok napřed přede všemi produkty, co aktuálně automobilový trh nabízí,“ nešetřil superlativy Musk. Americký podnikatel a inženýr jihoafrického původu fanoušky (a akcionáře) ubezpečil, že oba projekty zásadním způsobem přispějí ke zvýšení prodejů automobilky, údajně až o pět milionů vozů ročně. „Ovšem neberte mě za slovo, stále to považuji pouze za Elonův skromný odhad,“ zavtipkoval Musk.
Ať už se pod těmito dvěma „novými projekty“ ukrývají facelifty dosavadních modelů, nebo ne (odhadujeme to tak 50 : 50), je veřejným tajemstvím, že modernizace Modelu 3 a Y mají přinést hned několik výrazných designových a konstrukčních vylepšení.
V kombinaci s modernějšími výrobními postupy by měla modernizace dvou nejprodávanějších modelů americké značky přispět ke snížení výrobních nákladů. Z pohledu značky je to logický krok, zejména vzhledem k narůstajícímu počtu potenciálních konkurentů.