Hlavní obsah

Tesla na hlavu poražena, na Ringu znovu zavládlo Porsche

Foto: Porsche

Ani 1 020 koní a tři elektromotory Tesly S Plaid nestačily, její rekord na Zeleném pekle mezi elektromobily smazalo Porsche Taycan Turbo S o dvě sekundy. A přitom na spoustě míst nejelo skutečně naplno, ale jen plachtilo, případně je vidět, že řidič nemačkal plyn až na podlahu. Proč?

Článek

Pokud jste někdy řídili Teslu S nebo Porsche Taycan Turbo S, moc dobře víte, že obě dvě jsou to extrémně rychlá auta, která však mají trochu rozdílný přístup. A je to přesně tak, jak asi čekáte – Tesla s americkým pasem i přístupem sází na hrubou sílu a drtivé zrychlení, německý Taycan je zase vycizelovaný precizní nástroj.

Foto: Porsche

Čas 7:33 je samozřejmě skvělý, ale připomínáme, že nová GT3 jela Ring pod sedm minut a GT3 RS bude zase ještě o pár sekund rychlejší

Pravda je taková, že Porsche Taycan zajelo svůj první rekord na Ringu ještě před svým odhalením. Za volantem předprodukčního prototypu seděl Lars Kern a Nürburgring zajel za 7 minut a 42 sekund. To bylo v srpnu 2019, trvalo to dva roky a Tesle to dalo spoustu práce, než v září 2021 její Model S Plaid zajel Ring za 7 minut a 35 sekundy. Nu a nyní je rekord zase v držení Porsche, verze Turbo S dostala vylepšený podvozek a nové ráfky a hned to jsou další dvě sekundy dole…

Auto, které rekord zajelo a které opět řídil Lars Kern, je v nabídce Porsche už nějaký ten pátek. S výjimkou závodních sedadel a ochranné klece, které jsou povinné při pokusech o rekord na kolo, byl elektromobil kompletně skladem a dokonce vážil stejně jako vůz, který najdete v showroomu. Novinkou je takzvaná sada výkonu, upravený systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a nové 21palcové ráfky obouvající pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.

Balíček za 13 377 eur (325 000Kč) je k mání výlučně pro Taycan Turbo S 2023, jehož výroba byla zahájena jen před pár týdny. Sada je dodatečná montáž, která bude instalována na vozy poté, co majitel vůz převezme. Uvedená cena je včetně dopravy a DPH, přičemž důležité je zmínit, že její instalace nemá žádný vliv na záruku.

Jste nadšení a hned si chcete nejrychlejší sériově vyráběný elektromobil na Nürburgring koupit? Vězte, že byste s ním možná mohli jet ještě o trochu rychleji než Kern. Nevěříte? Pak se ještě podívejte na video… A dívejte se pozorně.

Tak co, všimli jste si toho taky? Na spoustě míst nejede auto naplno. Dole na videu je vidět, jak moc jezdec šlape na plyn a jak moc na brzdový pedál. A na některých místech nechává auto jen plachtit, někde jede jen na půl plynu. Je to většinou na dlouhých úsecích a ve vysokých rychlostech. Schwedenkreuz, Fuchsröhre, klesání k Adenau… Těch míst je překvapivě hodně. A není to kvůli limitnímu dojezdu, ale jízda naplno by nepochybně znamenala přehřátí celého systému a auto by samo zpomalilo.

Pro pilota to muselo být hodně limitní a muselo dát práci na tohle všechno myslet, ale jeho zkušenosti s rekordními koly na Ringu jsou bohaté a Porsche si jistě pohlídalo, aby dobře věděl, kde tlačit víc, a kde naopak ubrat, ty dvě sekundy mu nakonec na pár měsíců zase jistě stačí. Každopádně Taycan Turbo S mohl jet nepochybně rychleji, ale nebylo to vlastně technicky možné. Paradoxní.

Jisté je, že úplně nejrychlejším elektrickým autem na Severní smyčce je Nio EP9, které objelo Ring za 6 minut a 45 sekund již v květnu 2017. Jenže jich bylo vyrobeno jen šestnáct, a tak nemá status sériově vyráběného vozu.

Načítám