Článek
Supersporty do terénu nepatří, to je stará známá věc. Lidé od Lamborghini však už od nepaměti rádi vyčnívají z řady, a tak zpočátku trochu šokovali automobilový svět, když představili koncept Huracán Sterrato, vycházející jak jinak než z typu Huracán s atmosférickým desetiválcem.
Svět se však mění a s ním i automobilový průmysl, a tak pojem jako „terénní supersport“ už v dnešní době leckoho nepřekvapí. I přesto je nezvyklé, když výrobce z italské Sant’Agaty Bolognese oznámil, že Huracán Sterrato půjde do výroby. Ba co víc, předprodukční verze by se měla představit už letos v prosinci, šušká se něco o tom, že k tomu dojde na akci Art Basel ve floridském Miami.
Více o terénních sporťácích:
Ovšem pozor, Huracán Sterrato bude hrát v hierarchii (a možná i v historii, kdo ví) značky Lamborghini daleko důležitější roli, než jsme si zpočátku mysleli. Bystrý čtenář jistě namítne, že půjde o labutí píseň vyjícího desetiválcového Huracánu – a s největší pravděpodobností tomu tak opravdu bude.
Na model Sterrato však v horizontu deseti či dvaceti let budeme vzpomínat s jistou nostalgií – půjde totiž o poslední sériově vyráběné Lamborghini bez jakýchkoliv hybridních „pomocníků“. Všechna Lamba po Huracánu Sterrato už totiž budou k pohonu více či méně využívat elektrifikaci, dokonce i nástupce Aventadoru se jí nevyhne.
Původní koncept Sterrato z roku 2019:
Jak možná víte, Huracán Sterrato je víc než jen „Huracán se zahrádkou“. Koncept, či dokonce model Sterrato, chcete-li, totiž sedí o celých 47 milimetrů výš nad zemí díky kompletně přepracovanému odpružení. To kromě podstatně lepšího vypořádávání se s nerovnostmi (že by šlo o ideální verzi pro české silnice?) zlepšilo mimo jiné nájezdové úhly, a to zhruba o šest procent.
Kupodivu došlo také na rozšíření rozchodu kol na obou nápravách pro lepší stabilitu, a to o 30 milimetrů. Rozvor pak dle našich informací, stejně jako pohon všech kol, zůstane zachován.
Poznat verzi Sterrato od „obyčejného“ Huracánu budeme schopni zcela bezpečně – kromě zcela evidentně vyšší světlé výšky tu budou rovněž blatníky vytažené více do stran kvůli zmíněnému širšímu rozchodu – zde se také počítá s pneumatikami s o něco vyšším profilem.
Více o značce Lamborghini:
Přídavné LED osvětlení s největší pravděpodobností zůstane a, což patrně uvítají hlavně chalupáři, zůstat by měla i „zahrádka“ na střeše. V nedávné době se však na internetu objevily také testovací prototypy se střešním sáním vedoucím přídavný vzduch k motoru, takže i to vozu patrně zůstane.
Závěrem by pak bylo fér přiznat, že není 100% jisté, že terénní verze Huracánu ponese přídomek Sterrato. Lamborghini tuto variantu totiž ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo. Na více informací si patrně budeme muset ještě počkat – těšíte se?