Hlavní obsah

Terénění bez emisí: Po Grenadieru je tu další novinka INEOSu, která chce zůstat drsným off-roadem i s elektrickým pohonem

Foto: INEOS

Není to jen o náhradě Defenderu! INEOS své automobilové aktivity rozšiřuje s již třetím modelem – po utilitárním Grenadieru a jeho pick-up verzi Quartermaster přichází s horkou novinkou jménem Fusilier.

Článek

Vypadá povědomě? No jistě, vždyť Fusilier se designově přímo inspiruje původním Grenadierem, ale když se podíváte pozorně, odhalíte drobné rozdíly – především ohlazené hrany (kapota, linie ramen nebo více skloněné čelní sklo), jemnější provedení detailů (čelní maska a nárazník, napůl skryté panty dveří atd.) a trochu jiné proporce (Fusilier bude o něco menší). Cílem designérů totiž bylo ponechat jasně rozeznatelné DNA drsného off-roadu, ale trochu vylepšit aerodynamiku vozu.

Ten největší rozdíl oproti Grenadieru je totiž odlišný pohon – místo benzinu nebo nafty bude všechna čtyři kola Fusilieru roztáčet elektřina. Ale nemusíte se děsit, sir Jim Ratcliffe na to chce jít chytře: Kromě čistě bateriového pohonu bude nabízet také kombinaci kompaktní baterie (nabíjené ze zásuvky) s malým a efektivním spalovacím motorem prodlužujícím dojezd (range extender). To by mělo zajistit svobodu a nezávislost, která je pro všechny v INEOSu důležitá – Fusilier tak totiž dojede mnohem dál, než jak dlouhou máte prodlužovačku k elektrické zásuvce.

První pohled na elektrický off-road INEOS Fusilier.Video: INEOS

VÍTE, ŽE…

Po roce od startu prodejů se výroba grenadierů stále rozjíždí do plných obrátek, kdy by z výrobní linky ve francouzském Hambachu mělo sjíždět 800-1000 aut měsíčně. V ČR se oficiálnímu dodavateli, plzeňské firmě Dajbych 4×4, za prvních pár měsíců podařilo prodat již přes 70 vozů.

I přes odlišný pohon má však Fusilier stejné zadání jako Grenadier – jde o drsný off-road připravený odolat všem možným výzvám a nabízející široké možnosti využití. To ostatně vnímáte nejen z jeho sebevědomého postoje, ale vidíte to i na detailech v podobě ochranných panelů podvozku, terénních pneumatik, bočních nášlapů, bočních víceúčelových upínacích lišt nebo střešních ližin.

Stejně jako v případě Grenadieru, i s vývojem Fusilieru pomáhala rakouská Magna, která má dost zkušeností s návrhem a testováním G-Wagenu od Mercedesu a produkcí mnoha modelů s různou úrovní elektrifikace jejich pohonu.

Tak to máme první pohled na horkou novinku INEOSu, na další detaily si však musíme počkat až do letošního podzimu a na začátek výroby ještě déle – původně plánovaný start v roce 2026 automobilka kvůli přípravě ranger extender verze zřejmě nestihne, realističtější termín je tak polovina roku 2027.

Související témata:
Ineos Fusilier
Načítám