Článek
„V loňském roce jsme zaznamenali rekordní návštěvnost během mistrovství světa superbiků, které se s počtem 54 tisíc návštěvníků stalo jedním z hlavních vrcholů sezony motorsportu v České republice. Věříme, že letos si k nám na tuto velkolepou show najde cestu ještě více fanoušků. Chceme být co nejlépe připraveni, abychom opět naplnili vysoká očekávání jezdců a týmů zvyklých na standardy předních světových okruhů,“ říká Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Autodrom Most.
Úpravy mosteckého okruhu navazují na nedávnou výměnu celého povrchu dráhy. Stavební práce se letos zaměřují na rekonstrukci a úpravy vybraných bezpečnostních zón v zatáčkách T16, T17 a T20. Další úpravy se týkají nájezdu do první zatáčky T1 s cílem zvýšit bezpečnost během intenzivního brzdění.
Dochází také k přestavbě obrubníků v poslední pasáži okruhu a jejich výměně za jiný typ, který má vyhovovat jak automobilům, tak motocyklům, dále se rozšíří nájezd do boxové uličky, v plánech figuruje instalace nových automobilových zádržných systémů v zatáčkách T17 a T18 a v neposlední řadě také úprava kamerového systému, který si autodrom sám vyvíjí. Na základě zkušeností z minulé sezony budou doplněny dva zvětšovací monitory, jež zvýší zobrazovací možnosti pro sportovní komisaře.
Loni nově nainstalovaný kamerový systém čeká letos testování umělé inteligence, která bude schopna automaticky rozpoznat například oheň nebo třeba „nestandardní“ pohyby vozidel. Zároveň se také rozbíhají projekční a konstrukční práce na novém medical centru, jehož by se návštěvníci měli dočkat už v roce 2025.
„Na startovní věži nyní probíhají další úpravy, ve kterých chceme zužitkovat naše zkušenosti z posledních let. Asi nejzajímavější úpravou na řídicím stanovišti bude testování umělé inteligence v kamerovém systému, jež nám pomůže být efektivnější v případě nehod. Dojde také k jeho dalšímu rozšíření, na kterém spolupracujeme s místní firmou. Snažíme se naši závodní dráhu posouvat každým rokem dle nejnovějších pravidel a bezpečnostních doporučení,“ popisuje probíhající úpravy sportovní ředitel Jindřich Hrneček.
Autodrom ale přivítá i nová služební vozidla. K dispozici budou dva nové kousky Hyundai i30 N, které doplní již sloužící záchranářské hyundaie - safety car a medical car.
Dalším novým přírůstkem okruhové flotily bude záchranářský speciál Hyundai Tucson RTP, což je automobil rychlé technické pomoci. Prvosledové intervenční vozidlo je určeno pro prvotní zásah při závodech automobilů a zajímavé je, že bude vybaveno nejen přibližně 150 kg kombinovaného hasiva (prášek, pěna, CO2), ale nově také 15 kg speciálního gelového hasiva pro Li-Ion baterie. Současně bude vybaveno hydraulickým a mechanickým vyprošťovacím zařízením, na palubě budou také veškeré ochranné pomůcky, a to včetně speciální sady pro zásah u elektromobilů.
Autodrom Most letos nabídne bohatý a atraktivní program, detailní kalendář akcí najdete v tomto článku.