Hlavní obsah

Taxi mercedesy Třídy E v ikonické barvě končí, poráží je minivany. Taxikáři ale protestují

Foto: Mercedes-Benz

Drožkářské éčko končí, což se některým rozhodně nelíbí…

Spatříte-li auto v ikonické barvě slonovinová kost, pak se na 99 % jedná o vozidlo taxislužby, obzvláště pokud se nacházíte v Německu. Jedna taková tamní legenda, Třída E, ovšem skončí už v roce 2023. Dopravci jdou prý více po minivanech a do popředí se dere taktéž elektromobilita.

Článek

Auf Wiedersehen Taxi! Mercedes-Benz Třídy E v typické taxikářské slonovinové barvě příští rok skončí. S příchodem nové generace tedy už nebude nabízen ve speciální drožkářské edici (Das Taxi), která mimo ikonické barvy zahrnuje například střešní označení, specifický interiér, gumové koberce, speciální alarm nebo radiostanici.

Foto: Mercedes-Benz

Interiér taxikářského éčka je specifický a na určitých výbavových prvcích ochuzen

Soubor těchto novinek přinesly německé magazíny Wirschatswoche a Auto Motor und Sport, které dále píší, že z taxikářské nabídky odpadne také Třída B. Pokud jde o svěží Třídu C, tak tu není možné ve speciálně úpravě objednat už od loňska.

Někteří provozovatelé taxislužeb a autopůjčoven však prý nejsou s rozhodnutím automobilky spokojeni, dokonce jej v dopise adresovaném šéfovi koncernu Olovi Källeniusovi označili za katastrofální.

Foto: Mercedes-Benz

Na vlně exodu se má svézt také Třída B

Mercedes se zase brání tím, že prodeje taxikářské Třídy B a E v posledních čtyřech letech klesly o 75 %, zatímco prostorné minivany typu Citan, Třída V či Vito Tourer naopak rostou na popularitě. Budoucnost taxíků podle výrobce patří vzdušným vozidlům s komfortním nastupováním.

Foto: Mercedes-Benz

O prostorné minivany je mezi taxikáři zájem, zatímco letité klasiky upadají v nelibost

Němečtí novináři dále odhadují, že budoucí nabídku speciálních taxi variant rozšíří elektrická dodávka EQT, postavená na bázi Renaultu Kangoo. Je rovněž možné, že nástupcem Třídy E by mohl být elektromobil EQE, což hraje do not současné zelené vlně.

Tu představuje například ekologická organizace Transport & Environment, která požaduje, aby od roku 2025 měli provozovatelé taxislužeb 50 % vozidel na elektřinu a od roku 2030 dokonce jen čistokrevné elektromobily.

Na jedné straně lze drožkáře pochopit, jelikož se drží předpisů a tradic, na straně druhé se přirozenému vývoji jen těžko brání, obzvláště poté, když domácímu (stuttgartskému) výrobci úplně nesedí ekonomické počty, hrající v silný neprospěch taxikářské Třídy E.

Načítám