Článek
Auf Wiedersehen Taxi! Mercedes-Benz Třídy E v typické taxikářské slonovinové barvě příští rok skončí. S příchodem nové generace tedy už nebude nabízen ve speciální drožkářské edici (Das Taxi), která mimo ikonické barvy zahrnuje například střešní označení, specifický interiér, gumové koberce, speciální alarm nebo radiostanici.
Soubor těchto novinek přinesly německé magazíny Wirschatswoche a Auto Motor und Sport, které dále píší, že z taxikářské nabídky odpadne také Třída B. Pokud jde o svěží Třídu C, tak tu není možné ve speciálně úpravě objednat už od loňska.
Někteří provozovatelé taxislužeb a autopůjčoven však prý nejsou s rozhodnutím automobilky spokojeni, dokonce jej v dopise adresovaném šéfovi koncernu Olovi Källeniusovi označili za katastrofální.
Mercedes se zase brání tím, že prodeje taxikářské Třídy B a E v posledních čtyřech letech klesly o 75 %, zatímco prostorné minivany typu Citan, Třída V či Vito Tourer naopak rostou na popularitě. Budoucnost taxíků podle výrobce patří vzdušným vozidlům s komfortním nastupováním.
Němečtí novináři dále odhadují, že budoucí nabídku speciálních taxi variant rozšíří elektrická dodávka EQT, postavená na bázi Renaultu Kangoo. Je rovněž možné, že nástupcem Třídy E by mohl být elektromobil EQE, což hraje do not současné zelené vlně.
Tu představuje například ekologická organizace Transport & Environment, která požaduje, aby od roku 2025 měli provozovatelé taxislužeb 50 % vozidel na elektřinu a od roku 2030 dokonce jen čistokrevné elektromobily.
Na jedné straně lze drožkáře pochopit, jelikož se drží předpisů a tradic, na straně druhé se přirozenému vývoji jen těžko brání, obzvláště poté, když domácímu (stuttgartskému) výrobci úplně nesedí ekonomické počty, hrající v silný neprospěch taxikářské Třídy E.