Článek
Model Duster si sice postavil živnost na skvělém poměru cena/výkon, kdy jste za rozumné peníze dostali schopné prostorné SUV s možností čtyřkolky, rozhodně to ale neznamená, že by český zákazník automaticky šel po tom nejlevnějším. Naopak.
Dacia se nyní pochlubila výsledky za prvních sedm měsíců prodejů nové generace (od dubna do října) a některá čísla vás možná překvapí. Češi například nejraději sahají po výbavách Journey (40 %) nebo Extreme (38 %), což jsou ty vůbec nejvyšší s cenovkou lehce přes půl milionu korun a víc.
Pětapadesát procent zákazníků volí ryze benzinové motory s pohonem předních nebo všech kol. Druhým nejoblíbenějším motorem je Eco-G, tedy kombinace benzinu a LPG. Duster už v nové generaci nenabízí diesel, novinkou v motorové paletě se stal full-hybrid, který u nás zatím zlákal osm procent kupců.
Po stránce estetiky však patříme ke konzervativnějším trhům. Zhruba 60 % prodaných dusterů je totiž zhotoveno v béžové, šedé nebo bílé barvě. Zelená Cédre, kterou můžete vídat na billboardech či reklamních prospektech, je sice šik, ale na auto si ji objedná jen osmnáct procent motoristů.
Dacia Duster u nás za prvních deset měsíců letošního roku hlásí 3 831 registrací, jde o celkově jedenáctý nejžádanější model. Celosvětově si jej od roku 2010 objednalo přes 2,5 milionu zákazníků. Oblibě se těší i zbrusu nová, v pořadí třetí generace, která se dokonce probojovala mezi sedmičku finalistů COTY, tedy evropského Auta roku.